Rare dyr i akvariet mitt, hva kan det være??

Har oppdaget et par rare skspninger i akvariet mitt, de kommer frem som regel når det er mørkt.. den ene er en liten lysegrønn raring, ligner litt på en slags gresshoppe som går og svømmer under vann, den har tre bein på hver side foran og flere bein bak på kroppen som den bruker til å gå eller svømme med. Bakerst på halen har den tre "fjærer" som står rett ut. Øynene foran står ut på sidene og er lysegule ellergrønne. får ikke tatt bilde for den er vel bare 1 1/2 cm.. er det noen som vet hva dette er??? det andre er en helt flat slags grå snegleaktiggreie som bare er ca en 1/2 cm lang som krøp oppover glasset, den harhadde ikke skall... vet jo ikke om dette er noe jeg burde fjerne eller om det er bra å ha.

Kan være øyenstikkelarve...

S
S i m e n
Kan være øyenstikkelarve... S
ok, bør jeg fjerne den? og mente du den grønne eller sneglen.....?
Diana
Har oppdaget et par rare skspninger i akvariet mitt, de kommer frem som regel når det er mørkt.. den ene er en liten lysegrønn raring, ligner litt på en slags gresshoppe som går og svømmer under vann, den har tre bein på hver side foran og flere bein bak på kroppen som den bruker til å gå eller svømme med. Bakerst på halen har den tre "fjærer" som står rett ut. Øynene foran står ut på sidene og er lysegule ellergrønne. får ikke tatt bilde for den er vel bare 1 1/2 cm.. er det noen som vet hva dette er??? det andre er en helt flat slags grå snegleaktiggreie som bare er ca en 1/2 cm lang som krøp oppover glasset, den harhadde ikke skall... vet jo ikke om dette er noe jeg burde fjerne eller om det er bra å ha.


reke?
Om det er en slik bør du fjerne den, da den er et rovdyr og kan drepe yngel. [External Image]
Det er sikkert en øyenstikker larve. De kommer med planter fra butikken. Skikkelige rovdyr. Jeg fikk en i vinter og rekebestanden i det karet har ikke kommet seg enda...
Se tråd
Kontorstol
Om det er en slik bør du fjerne den, da den er et rovdyr og kan drepe yngel. [IMG]http://ndla.no/sites/default/files/images/Vannymfe.jpg[/IMG]

Det lignet veldig på den som er på bildet, så da får jeg prøve å fange den. Tusen takk til alle for engasjement og gode forslag!!!
mvh Diana
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap