Tåler gulvet nytt karr?

Noen som vet hvordan jeg kan teste om gulvet mitt tåler mitt nye karr? Er det noe jeg bør være obs på, hva bør jeg se etter? Er litt usikker så jeg spør dere som har store karr.
Jeg vil tro at du ikke trenger å tenke så mye på dette om du ikke beveger deg godt over 500 liter.

Standarden i Norge er god. så lenge huset ikke er veldig gammelt og du ikke skal ha det rett ved siden av en trapp eller evt spesielle løsninger på gulvarelet i forhold til vegger og ildsted.

Tror nok at 600 - 800 kg er trygt innenfor grensen.

Det var godt å høre. Skal sette opp et på 530 liter, så det blir fort 600-700 kg ja. Men hvordan merker jeg evt hvis gulvet ikke tåler det?
Vil tro en god pekepinne er om at karet er ordentlig i vater ved opprigging, så kan du jo sjekke vater på karet i starten. og så holde øye med listeverket langs gulvet om de oppstår gliper. ( bak karet spesiellt ved hjelp av en lykt)
og feks om dører i nærheten som går tregere osv osv.

Men vet i allefall fra den tiden jeg jobbet med oppføring og innrednings snekkering,
at dette egentlig er ett ikkeeksisterende problem når det gjelder vekt i denne kategorien.

Du vet selv hvor nytt huset ditt er uten at jeg skal spørre om det.

nyere enn 30 - 40 år sikkert.

Hvordan greier du å få et 530L kar til å veie 600-700kg?
Huset er fra 50 tallet, men det er nyoppusset stue. Vet ikke om det under selve gulvet er gjort noe med, men karret skal stå på yttervegg uten dører eller trapp i nærhet. Det er da sikkert en betong vegg rett under siden det er snakk om yttervegg. Tror og håper det går bra, men man blir jo fort litt usikker.

Btw, veier ikke et 530 l karr fort 600 kg, eller tar jeg helt feil nå? Jeg antok det. Har vel egentlig lært at 1l vann er ca 1kg, samt karrets egenvekt og innhold. Rett meg om jeg er på bærtur her
Spørs jo veldig, men et standard 530L-kar veier nok godt i underkant av 600kg selv med armatur, porsamøbel osv osv.
Er dessverre mange som går i fella med å tro at hvis man legger steiner, sand osv i karet så vil jo den totale vekta gå opp..

Hvis du går for et kar med porsastativ så kan det sikkert være greit å fordele belastninga litt mer enn bare de tynne beina. F.eks med planker.
Da tenker jeg for gulvet sin del, altså.
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap