Akvarie glad ungdom?

Hei! Har fått inntrykk av at det er flere ungdommer registrert her. Det er kjempe gøy å vite at jevnaldrede har samme interesse!

Trodde jeg var en skikkelig sær ungdom med denne hobbyen, men det viser seg jo at flere og flere ungdommer interesserer seg for denne hobbyen! Synes det er flott at flere ungdommer i dagens samfunn kan ha dette som hobby, å "holde føttene litt i jorden"... SÅ LENGE hver og enkelt kan det de driver med og har godt med kunnskap! Hater å høre om folk som har fisker som virkelig mistrives uten at de vet det selv, rett og slett fordi de ikke har skaffet nok kunnskap.. Og folk som bruker akvarier kun for dekorasjon.

Kom gjerne med innlegg ungdommer! Artig å se hva jevnaldrede driver med!
Definer ungdom. Jeg kaller broren min på 35 år for ungdom.
Mange som føler seg som en ungdom kommer også til å poste her (slik som meg).

Uansett, dette er en helt vanlig hobby i likhet med fotball, det er på ingen måte noe som helst sært med det. Alle kan holde på med akvarium, det krever litt vilje og tid (spesielt i oppstarten), men til gjengjeld har man en givende og kjekk hobby.

Til info:
Sist jul fikk nevøen min på 11 år, 60l juwel akvarium. No har flere av familiemedlemmene lyst på
For meg blir vel definisjonen av ungdom fra 13 til 18 år omtrendt.. Å ikke 35, hahaha!

Jeg synes det er kjempe flott at denne hobbyen faller bedre i smak hos noen av oss enn fest og fyll.

Klassekameratene mine blir veldig fasinerte og inponerte når jeg forteller dem hva som skal til for å starte og vedlikeholde et saltvannsakvarium (for eksempel), og det er da dette jeg driver med. De blir også veldig overakset over at så mye skal til og skal forberedes. Hvem vet, kanskje dette smitter noen av mine klassekamerater og?
Man må jo ikke velge mellom fest/fyll og akvarie.
Det er to helt forskjellige ting, kan både feste og drive med akvarium - ingen ting i veien for det!

Akvaristikk er fascinerende, og folk som ikke holder på med det blir helt sikkert imponert. Du burde forøvrig nevne for klassekameratene at det kanskje er greiere å starte med ferskvann før man begynner med saltvann Du burde også informere at det ligger mye ansvar bak et akvarium, man holder tross alt fiskene i sin varetekt, så man er "pliktet" til å gjøre det man kan for at de skal ha optimale leveforhold (mtp vannverdier og det som gjør at de trives). Så i grunn er det ikke: "bare-bare" å starte et akvarium!!!
Netopp å det er det de tror. Jeg vet at ingen av dem kommer til å starte om de aldri har gjort det før, FØR de forteller det til meg, fordi de vet at jeg hadde kommet til å syntes de hadde vært kjempe gøy.

Det har jeg opplyst om for lenge siden, at man starter som regel ikke rett på saltvannsakvarium..

Nesten alle av de ungdommene jeg kjenner fester, og de "lever" på det. Det var et lite tulle-innspill. Her er det i hvertfall "kult" å feste å drikke seg sanseløs og "kjedelig" eller "teit" å drive med fisk. Det er forøvrig deres sak, jeg fester jeg og, men ikke hver bidige helg.
Mamma er ihvertfall veldig glad for at jeg fanget denne hobbyen og styrer ikke like mye som de andre på min alder..

Over til noe annet. Kan jeg spørre hva for noe akvarium du har? Størrelse? Hvilken fisk?
Spelly
Man må jo ikke velge mellom fest/fyll og akvarie. Det er to helt forskjellige ting, kan både feste og drive med akvarium - ingen ting i veien for det!

Amen for det Men nå skal man jo ikke oppmuntre til fest og fyll, eller hvordan var det der? Hehe. Er flere ungdom som holder på med akvarier, men det går vel litt for å være en "gubbehobby". Selv er jeg en 19 år gammel jente som har sittet i styret i Lillestrøm og omegn akvarieklubb i snart to år hvis jeg husker riktig. Er ikke akkurat mange jevngamle i klubben, og møter ikke mange rundt min alder når jeg besøker Moss, Drammen eller Oslo heller, men noen av oss er det da.

Men nå er jo miljøet fantastisk godt blant akvarister, alder har liksom ikke så mye å si når man har den samme hobbyen. Og det er det som er så gøy!
Jeg er 14 og driver med akvarium som hobby, hadde akvarie i 8-9 års alderen, men da var det ikke jeg som passet på. Har nå 3 akvarie og muligens snart 4, men har bare registrert ett. skal registrere de andre etterhvert er gankse "spillglad" og men har også akvarium som en hovedhobby, og har det ikke bare til pynt
Jeg tenker på å melde meg inn i Trondheim Akvarieklubb, men jeg synes nesten det er litt skummelt å ta initiativet, nettopp fordi det stort sett er voksne i klubben og jeg er redd de skal se på meg som ung og dum. Men voksne vet vel bedre, å de burde vel egentlig jeg og!
Jeg tror de er kjempe trivelige å artige, må bare gi meg selv et lite spark i baken!
Tiril Haug
Netopp å det er det de tror. Jeg vet at ingen av dem kommer til å starte om de aldri har gjort det før, FØR de forteller det til meg, fordi de vet at jeg hadde kommet til å syntes de hadde vært kjempe gøy. Det har jeg opplyst om for lenge siden, at man starter som regel ikke rett på saltvannsakvarium.. Nesten alle av de ungdommene jeg kjenner fester, og de "lever" på det. Det var et lite tulle-innspill. Her er det i hvertfall "kult" å feste å drikke seg sanseløs og "kjedelig" eller "teit" å drive med fisk. Det er forøvrig deres sak, jeg fester jeg og, men ikke hver bidige helg. Mamma er ihvertfall veldig glad for at jeg fanget denne hobbyen og styrer ikke like mye som de andre på min alder.. :) Over til noe annet. Kan jeg spørre hva for noe akvarium du har? Størrelse? Hvilken fisk? ;)

2x 200l + karantenekar. Har Gf, scalare (marmor), pansermaller (arcuatus, green laser, panda, metall,leopard), Øreål (panserål), neontetra, kilflekkrasbora, ancustrus sp, ancistrus sp "snowflake", en malle jeg ikke husker navnet på (- mørkebrun med lysebrune striper - IKKE gibbicep ligner litt på sebrapleco bare med andre farger), perlegurami, SAE.

Det var vel det jeg hadde (tror jeg).

No faller jeg litt utenfor din definisjon av ungdom da er 22 år (student).
Hei!
Jeg heter Henrik og er snart 14 år. Jeg har fem akvarier og hovedinteressen er corydoras. Til nå har jeg bare to forskjellige arter sp. black og venezuelanus( åtte av hver), men jeg driver også med søramerikanske ciklider og labyrintfisker+ fem ancistrus. Jeg fikk mitt føste akvarium da jeg var 6 år og har alltid elsket fisker
Mvh Henrik
Wow, det var litt av en liste du! Hehe, det blir vel egentlig bare dumt å sette en grense for hva som er ungdom og ikke. Noen blir ikke gamlere, bare større! ;D

Plussmedlem
Det er en god del unge som driver med akvarier, ja, fordi det er noe som fascinerer mange. Ikke så rart at man blir betatt av en egen verden under vann
Jeg syntes faktisk det har kommet mange unge inn på forumet akkurat nå i det siste. Om det er "bare meg" eller hva det er vet jeg ikke, men jeg tror ikke det har vært såpass mange unge her inne på en gang gjennom de tre årene jeg har vært her... eller?

Stine Sofie
Men nå skal man jo ikke oppmuntre til fest og fyll, eller hvordan var det der? Hehe.

Mye bedre å holde seg til akvariene på fredagskvelden! Hehe... :p Jeg har planer om å fortsette med det, men nå er jeg en litt spesiell og "rolig" person, da

Kommer aldri til å dra på fest jeg - bare sitte foran akvariene med et lite glass rødvin. Hehe
Morsomt egentlig, om vi kan definere akvariehobbien som sær eller ikke. Det er jo et godt spørsmål. Det er jo en veeeldig populær hobby/livsstil over store deler av verden, men det er ikke ofte man hører om det i dagliglivet. Jeg har aldri møtt noen som har sagt at de er "akvarist" eller at de har akvarie. (selv om jeg kjenner en og annen med akvarie) Men så bor jeg på et litt lite sted. :P Og det er jo ikke alle som har et akvarie som vil kalle seg akvarist heller, noen har det mest et "møbel" eller for å være spesi/trendy osv.

Men ja, som mange andre hobbier er det jo absolutt en bra en! Spesielt de som starter veldig tidlig, og driver "seriøst" (altså ikke bare kampfisk i vannglass osv) men bryr seg om fiskehold generelt og alt det som henger med. Det viser jo at de kan ta ansvar, har respekt for natur osv, og er interessert.

Så tommelen opp til alle unge (og voksne, hehe) som er interessert, lærevillig, og glad i dyr og dyrehold, hehe

Kommer aldri til å dra på fest jeg - bare sitte foran akvariene med et lite glass rødvin. Hehe

HEHEE
joda jeg er nokk akvarie intrisert men må nokk lege hobyen på hulla me tanke på moped og bil snart...
Melder meg inn her! 19år og akvarie dilla....så jobber jeg jo med akvarier heltid også.. blir bitt av litersjuken når man har tilgang til alt... Starta å jobbe med dette i mars, og har allerede hatt 19l, 450 liter, 240 liter, 300 liter. Og vært neddi helt opp til 1480 liter = )

Er faktisk flere jenter som kommer innom for å kjøpe fisk en gutter ... På jevnalder basis.

Super tråd, takk for initiativ
Jeg heter Åshild, er snart tretten, og har hatt en Juwel Rio 125 siden 2009. Jeg har stort sett hatt levendefødende og maller(ancistrus), men også amanoreker.
Før jul har jeg tenkt å sette opp Dennerles 30l nanoakvarium.
Inaktiv bruker
Er en 20år gammel mann som begynte med ett akvarium på 180 liter for omtrent 8mnd siden! Dykket i sjøen (med flasker ja) en god del før jeg ble syk av ukjent grunn som satt en stopper for den hobbyen og utstyr til 70 000kr! Så måtte ha en måte å være under vann igjen på! Og dere vet svaret på den problemstillingen!
heihei
er ei jente på 14 år å elske akvariehobbyen anbefaler for alle ungdommer som har tiden til et vannbytte hver uke. har nå hatt akvarie i ca 2 år, å det har gått fra en 75liter til = 2stk 75L, 1stk 250L og 1stk 405L.
kan ikke akkurat si jeg angrer på investeringen, triveli med fisker i stuen, liksom noe som rører på seg, å det triveligste er når fiskene trives såppas at de legger egg å får frem yngler men som det nevnes ovenfor, det er viktig å lese seg opp på det fiskene man kjøper seg! hvis ikke kan du få deg en veldig ubehagelig overaskelse!

har selv hittil hatt:
3 typer Gurami (+kampfisk, vet de regnes under gurami), 2 typer Corry, kuhlii-ål, MASSE forskjellig Malawi, Palettciklide,tigerbare, indisk-glasmalle, Ansistrus ps. oppdrettsvariant, klovnepleco, SAE, kardinaltetra, rødmunntetra, polkadott-botia, prakt-botia, scalare, boliviansk sommerfuglciklide. muligens flere, kan ha glemt av noen....
Lars - Oi, det var trist at det endte slik! Men så bra at du fant en løsning! Jeg selv holder på å sette opp mitt første marine akvarium fortiden, å drømmer om en gang å få se Great Barrier Reef med egne øyne..

Ekorn - 1480 liter?! Hva har du hatt i det akvariummet da?

LiterSyka (hehe) - Kuhli ålene er kjempe morsomme! Jeg har i tillegg til satvannsakvariummet planer om et ferskvanns, fortsatt bare planlegging med det å jeg for se om jeg orker når jeg har hatt saltvann en liten stund
Tenker i hvertfall på Black Ghost i fremtiden + noen SAE og kanskje noen Kuhli åler!
Tilfeldig bekjentskap
© Grrrotle
Reklame for plussmedlemskap