Hei! Vet at dette er helt utenfor fisketema, heheh...
Men som overskriften tilsier så har jeg en syk hamster. Det er en dverg på 1,5 år, kjøpt i dyrebutikk. Før jul dro hun til dyrlege-sjekk, da hun hadde ett sår under det ene øret. Vi fikk medisiner på det, og såret ble borte etter en ukes tid.
Men problemet: nå har hun fått flere sår! Under begge ørene har all pelsen falt av (?), med masse flenger og sår i huden... Hamsteret vil ikke slutte å klø på såret, så det blir jo bare større og større... Og hver gang hun klør, så piper hun. Hun piper faktisk akkurat nå i skrivende stund...
Vi sjekket henne igjen hos dyrlegen på fredag, og fikk de samme medisinene som forrige gang, men nå klarer jeg rett og slett ikke vente på at huun blir bedre, med tanke på pipinga.. Hun spiser så si ingen ting mer. Jeg har hatt matskålea framme med vanlig mengde mat, som vanligvis er spist opp etter to dager, men som nå har vært i framme i en uke. Hun vil ikke løpe i ballen, eller i hjulet hennes, og driver ikke med mosjon på noen måte.
Så jeg har nå begynt å tenke på avliving. Hva synes de som kan hamster her inne?
Vær så vær så snill og svar fortest mulig! Jeg blir utrolig takknemlig for svar.