- Hjem
- Forum
- Off topic - diverse
- Pinnedyr
Pinnedyr
Postet 23.01.06 kl 17:12
Postet 23.01.06 kl 17:39
Kanskje litt grotesk av meg;
først si jeg ble fortapt, for deretter å planlegge å drepe de :P
Den typen jeg så på butikken her formerte seg fort, og det var kun hunner.
Hanner er visst vanskelige å få tak i, men hunnene klonet seg selv og kunne få barn uansett!
(Sikkert mange damers drøm når de tenker: "Pokkers mannfolk!!" )
Postet 23.01.06 kl 18:48
Postet 23.01.06 kl 18:59
Postet 23.01.06 kl 19:05
Jeg så dem på linderud jeg også for noen dager siden. Synes de var litt innteressante å se på jeg, fikk nesten lyst på en gjeng =) Men tror ikke jeg hadde hatt hjerte til å bruke dem som fiskefôr egentlig, selv om jeg bruker levende sirisser til slammisene.
Så flere av dem gikk med sånne eggklumper bak, eller så var de plassert på glasset. Ikke samme type pinnedyr som de f. eks. har på oslo zoosenter tror jeg.
Så flere av dem gikk med sånne eggklumper bak, eller så var de plassert på glasset. Ikke samme type pinnedyr som de f. eks. har på oslo zoosenter tror jeg.
Postet 23.01.06 kl 20:05
Postet 23.01.06 kl 20:22
Postet 23.01.06 kl 20:25
Postet 23.01.06 kl 21:14
Postet 23.01.06 kl 21:16
jeg synes det er feil å gå i butikken og kjøpe et dyr(som ikke er ment som mat fra butikken sin side) og bruke det som för til et annet dyr. det blir som å kjøpe et marsvin, sett det i stua og la katta ta det.
tror ikke det er særlig god mat til de uansett. når et jeg kjenner fikk en skade engang kom det masse blått "blod" ut.
tror ikke det er særlig god mat til de uansett. når et jeg kjenner fikk en skade engang kom det masse blått "blod" ut.
Postet 23.01.06 kl 22:23
FSjeg synes det er feil å gå i butikken og kjøpe et dyr(som ikke er ment som mat fra butikken sin side) og bruke det som för til et annet dyr. det blir som å kjøpe et marsvin, sett det i stua og la katta ta det. tror ikke det er særlig god mat til de uansett. når et jeg kjenner fikk en skade engang kom det masse blått "blod" ut.
Jeg vil ha de fordi de er kule og flotte, men de formerer seg noe vannvittig. I allefall denne typen.
Hunnene legger visstnok rundt 100 egg.. og har du feks fem hunner blir det endel.
Alternativet er å bare avlive de.
Jeg har ikke lyst til å ha 10 000 pinnedyr etter et års tid :P
Postet 24.01.06 kl 00:23
Sånn rent teknisk sett forbyr dyrevernloven fôring med levende dyr. Forøvrig gjelder ikke denne loven for insekter - kun for virveldyr - og mange fôrer allerede med sirisser. Jeg synes nok det er å dra det litt langt å sammenlikne insekter som får tusner av unger på et år med marsvin.
Noen kan like gjerne gjøre seg nytte av alle ungene - som MC sier - alternativet er jo bare å drepe dem - så pinnene taper uansett.
Noen kan like gjerne gjøre seg nytte av alle ungene - som MC sier - alternativet er jo bare å drepe dem - så pinnene taper uansett.
Postet 24.01.06 kl 00:38
Postet 24.01.06 kl 01:20
Håvard Støre AndresenHva spiser pinnedyr?
Litt grei innformasjonen om innsekten og matvanen står det her.
Tropehagen
Postet 24.01.06 kl 02:26
Postet 24.01.06 kl 07:30
Postet 24.01.06 kl 10:21
Postet 24.01.06 kl 10:48
Lars Nordgård[QUOTE=Håvard Støre Andresen]Hva spiser pinnedyr?
Litt grei innformasjonen om innsekten og matvanen står det her.
Tropehagen
Det er ikke denne typen jeg tenkte på.
Mener de jeg så på var indiske..?
Og de klekket masse, masse barn!
Postet 24.01.06 kl 10:49
Håvard Støre AndresenHva spiser pinnedyr?
De jeg så på spiser rapidsalat og bringebærblader, men man kan visst gi de litt annet også.
Men ikke alle vil spise feks banan. De er visst litt kresne :P
Det er neppe noe spesielt næring i de sånn sett, men jeg tenkte mer som snacks og en løsning for å kvitte meg med evnt hundrevis av barn.
Postet 24.01.06 kl 10:51