Noen som kan hjelpe ?

Jeg har tenkt å kjøpe meg et plastkar til å ha ute i et stort bed jeg har i hagen ( bor i spania )

Det karet jeg har sett på er 170 liter.........
jeg trenger et råd om hva jeg skal ha til dette

Ideen er

noen få gullfisk
planter
stein

selvsagt LYS.

det jeg da trenger å vite er er litt om filter jeg bør velge ? pumper og eventuelt varmekolbe.......str og hva man er NØDT til å ha.......

Noen som kan dette som kan veilede meg litt ?
Inaktiv bruker
hvis jeg hvar deg hvile jeg hat en 300 liters dam da trives fisken bedre
Hvor dyp blir denne baljen? Husk at det kan finnes fugler og pattedyr som vil elske "maten" du har satt ut til dem, om karet er for grunt til at fisken kan dykke unna. Hvis du bor i Spania spørs det om du trenger mye varmekolbe, gullfisk trives best i 10-20 grader celsius. Du kan vel heller regne med at det vil bli for varmt i vannet. Pass derfor på at baljen ligger i skygge.

Jeg ville nok ha rådført meg med gullfiskentusiaster i området der du bor også, det kan godt være spesielle ting å ta hensyn til der, som vi her i Norge ikke vet så mye om.

Ellers er jeg nok enig med Daniel om at 170 liter blir litt lite for et utendørsoppsett.
Ja 170 liter blir nok for lite for gullfisk, men kan likevel gjøres flott med planter og fontene. Kanskje det oxo flytter inn litt vilt liv.
Hva ligger prisene i spania nå, på boliger og slikt (kunne godt tenkt meg å emigrere til et mer solvennlig sted)
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap