Ikke helt i hagen men..

det var nå denne gullfisk slørhalen min...kunne jeg hatt den i en tønne i kjelleren? samboer skal kle veggene i det ene rommet i kjelleren som kan brukes til noe og bruke det til "gutterom". tror ikke han har tenkt til å ha hverken varme eller annet gulv enn betong, bare en plass hvor gutta kan sitte å prate skit istedenfor å stå ute. hva trenger jeg i så fall til tønna?
bor jo langt nord så her er kaldt nok til vinterdvale i kjelleren, men hvordan vet jeg når dvalen begynner og slutter? må man drive med vannbytte slik som i akvarier?
jepp, er helt blank her, sorry.... :/ dumme sprsml.
Det burde gå bra det, bare den er stor nok for en gullfisk. Vil også anbefale at du kjøper en gullfisk til, for de liker selskap Til 2 gullfisker vil jeg si minimum 200 liter.

Filter er en selvfølge, og gjerne et kraftig, utvendig et, siden gullfisker griser mye. Du kan ha bar bunn, grus, sand, eller hva som nå passer. De fleste fisker trives bedre med litt planter og huler de kan gjemme seg i, enn et helt tomt kar. Bare pass på at hulene er store nok for voksende gullfisker, for de har lett for å sette seg fast.

Hvis du skal ha planter trenger du lys også, eller du kan kjøpe kunstige planter. Gullfisker kan gumle på planter så kunstige er kanskje et godt valg. Vil også anbefale andemat, siden gullfisker elsker å gumle på dem, og planten er hurtigvoksene slik at du ikke får problemer med alger.

Vann bytter du som vanlig.

De trenger ikke å fores når tempen er under 10 grader, men siden typen din og kompisene hans skal bruke kjelleren (slike jeg forstod det) er det vel sjelden det blir så kaldt.
Tilfeldig bekjentskap
© Frode Rønning
Reklame for plussmedlemskap