Kjøpe koi?

Sola skinner og jeg kjenner det kribler i kroppen etter å komme i gang med hagen og dammen. Det er begynt å livne til i drivhuset også.
Temperaturen er oppe i 10 grader i dammene her og fisken har begynt å spise
Jeg har for mange koi gående inne nå, og ønsker å kvitte meg med ca 20-30 stk i str rundt 30-40cm. Når mener folket rundt i landet jeg bør fange opp disse og legge de ut for salg? Våren varierer jo også litt.
vel, jeg vil tro at du finner det samsvarer litt med når folk vil begynne å kjøpe fisk til dammene sine, jeg spår midten av april og utover, passer vel fiskene bra også når de har fått begynt å bli aktiv en stund igjen
Skal selv selge unna en del fisk, men kommer til å vente til de har kommet seg godt etter en hard vinter. Ønsker ikke å selge fisk nå som har dårlig immunforsvar. Jeg venter til jeg har stabilt 15-17 grader i vannet.
Enig i at de bør være i god kondisjon. Disse jeg skal selge har hatt en grei vinter. Kun noen få uker med så kaldt vann at de ikke kunne fores. Og nå er de livnet skikkelig til, så jeg regner med at det ikke er noen fare å flytte dem ganske tidlig. Tenker jeg prøver å få tatt noen bilder ca 15 april. Hvis været tillater håper jeg å ha solgt unna før 10 mai.
Tommy og Arne.

Hva med å legge ut noen bilder nå, fisken trengs vel ikke hentes før i Mai.
Tror det er flere som titter litt etter forskjellige farger alt.

Jeg har sett fiskene Deres ,så alle på Østlandet som ønsker frisk, fin og stor koi bør ta en titt på disse.

Tror en ivrig koi kar i Voksenkollen skal selge noen også.





Ja skal se om jeg har noen bilder som jeg tok i fjor sommer.

De jeg skal selge har gått ute i vinter, og jeg må nok ta en vare telling før jeg kan vise til noe som helst
Her er noen bilder fra i fjor sommer. Disse er tatt når fiskene er rundt 27cm. De er vokst minst 10cm etter dette.

Setter kun inn 3 bilder, men det er jo mange flere.


Beklager kvaliteten på bildene. De var kun ment for eget bruk for å se utvilkingen av farger og str.
Jeg vil tro at det vil være mulig å si med en rimlig grad av sikkerhet hvilket kjønn det er på fiskene om noen uker. Da hunnene antagelig vil ha magen full av rogn.
nydelig fisk da.

ønsker meg hagedam til sommeren ja..
Endelig ser det ut til at ting begynner å bli på plass her Regner med å legge ut bilder av fiskene torsdag kveld
Da er fiskene fanget opp og plassert i kar hvor det er lett å fange for å kunne selge.
Hvis noen vil ha kan de sees lørdag mellom kl 17 og 19
Legger ut flere bilder etterhvert.

Etter å ha målt fiskene er de mellom 30 og 43cm
Ber om at forumet ikke brukes til å annonsere objekter eller fisk. Bruk muligheten til å annonsere i "rubrikk".
Men det var veldig gøy å se bilde av de flotte fiskene.. Legg gjerne ut flere!
Nils Vollstad
Ber om at forumet ikke brukes til å annonsere objekter eller fisk. Bruk muligheten til å annonsere i "rubrikk".

Skal selvfølgelig legge de ut.. Og som du sikkert ser er det ikke lagt ut noen priser.. Så er vel litt drøyt å kalle det annonsere? Men tar "kritikken" til etteretning
Da har jeg vært flink gutt og lagt ut en annonse
Tilfeldig bekjentskap
© Line Sundfær
Reklame for plussmedlemskap