Åpen hage?

Hei folkens

Ser Danskene rett som det er har åpen hage hvor damfolk i omkretsen kan komme og beskue dam og koi.

Hadde det vært interesse for å prøve noe sånt på Østlandsområdet? Tenker ikke at det skal være masse oppstyr med foredrag, men litt kaffe og litt skravling med andre koi entusiaster. Event noen som melder seg frivillig som vert?
Hei.. En god ide
Jeg kommer hvis det ikke midt i ferien min.. Da er jeg borte.
Kan desverre ikke bidra med sted, da jeg er midt i byggekaos. Men kanskje neste sommer/høst.
Norsk hagelag, har vel drevet med dette lenge, men de er vel ikke like aktive over alt.

Her på vestlandet har vi arrangert Koi treff.





Og i år, blir det tidenes treff, som ingen hage/Koi interesserte må gå glipp av.
Ja dere har vært mye flinkere til å samles...her på østlandet tror jeg det er mindre "klikker" som prates innimellom, men ikke noe offisiellt.

Etter responsen på denne tråden å dømme ser det ikke ut til at vi klarer å stable noe på bena nå heller. Hadde jo vært hyggelig om det møtte opp noen også
Jeg tror det skyldes at alle mener det står litt igjen hos seg selv,eller at dammen ikke er fin nok.

Dette er bare tull.
Er ikke dammen helt ferdig kan en i allefall få mange tips om hvordan man kan løse resten.
Og dampraten vil nok gå livlig for seg.
fra 1987-2000 hadde vi Norsk hagedamforening ,med 2 treff pr år .
på det meste var det 40 stk på disse treffene og dette var kjempe artig.

Hos meg er det åpen hage 3 ganger i uka så det er ikke noe spennende.
Men Tommy og Arne...
Kan ikke Tommy ta 1 søndag utpå sommeren i år og Arne neste år ??

Jeg er helt enig at mye styr er bare tull, men hvis det er ok stiller jeg med 10 vannliljer, en kasse planter og et par sekker Hikari fôr, som jeg lynkjapt auksjonerer bort . Summen vi får inn for dette, går selfølgelig som takk til dere som holder hagen åpen og har kaffen klar.

Hvilken Dato ???
Joa vi kan godt ta det her, men jeg vil gjerne ha noen uker med jobbing så jeg har noe å vise fram da. Regner med at det er ugunstig å ta det midt i fellesferien, men kunne vi tatt det rett etter?
En god ide .

Jeg melder meg på om det blir en Søndag.

Vet om en nydelig hagedam på Kløfta
Hos Boonyarit/ Aquamania.
Er det ikke bedre å ha det hos en privatperson, da dette er hager som normalt ikke er "åpne" for publikum?
Jo enig i at det er best å ha dette hos en privatperson. Så kan heller firmaer få lov å komme og ta med seg litt utstyr og snakke om dette.
Blir litt kunstig for et firma å holde noe slikt, da andre i bransjen vil vegre seg for å reklamere for sitt eget firma når de er på besøk hos et annet firma.. Og blir rart for evnt et firma å avse plass for at andre skal reklamere for sine produkter der..

Dette er jo hans private hage da.. Men men, jeg har ikke hagedam, skal ikke blande meg i debatten
Bland deg gjerne inn Men tror likevel det ville føles rart for både han og evnt andre firmaer å møtes på hans "arena".. Eller?
Dette med åpne hage høres veldig flott ut synes jeg.
Jeg selv er godt i gang med planlegging av 40.000liters dambygging....
Har vært på besøk hos en med dam et par km. unna her for en uke siden...og det er utrolig hvor mye inspirasjon det er å hente ved å få se andres dammer og å høre deres erfaringer.
Det er veldig mye bra å lese og se her på nett også, men det kan ikke måle seg mot å se dammer med egne øyne.

Jeg bor selv på Jessheim og da det begynner å bli noe å se på her er jeg mer enn gjerne åpen for å slippe folk inn for å titte.

Er det forresten noen av dere som bor innenfor en grei kjøreavstand fra meg som er villig til å la meg komme å se, og lære litt så blir jeg veldig glad.

Han jeg var hos forige helg annbefalte meg på det varmeste en tur til Tropex....og det kommer jeg til å gjøre så fort jeg får mulighet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap