Jeg trenger litt starthjelp

Har laget en liten dam i hagen etter innfallsmetoden, men skulle nok startet tidligere på sesongen da det er vanskelig å få fatt i planter nå.
Bor i Bergensdistriktet og har jaktet runde steiner en stund, noen som vet hvor jeg kan finne noe slikt?

Fikk fatt i en dverg vannlilje, men det var bare en liten "pinne". Hvor mye (hurtig) kan jeg regne med at herligheten vil vokse? Den har fått damjord og har det forhåpentigvis bra. Men greit å vite om jeg må gjøre noen endringer hvis den ikke vokser som den skal.
Hvilken vannlilje dvergsort har du kjøpt og hvor dypt har du plantet den ?
Står den i tett potte ?

Runde stein kjøpes rimeligst på sandtak.
Her er rundstein noe som sorteres ut av sanden og selges som fyllmasse.

Tips: ikke si du skal ha til hagedam, da ganger di prisen med 100
Si du skal ha dreneringsmasse til grøft

Jeg sender deg gratis vannlilje om du sender oss bilde av din dam.
Annbefaler rød Atraksjon. Denne vil sannsynligvis blomstre allerede i sommer.
Selv om du har grund dam på 30 cm ? vil denne trives godt og klarer vinteren i dammen selv om den bunnfryser en periode..
Takk for tipset! Jeg har N.Friecrest, valgte den pga størrelsen. De er plantet i hver sine dampotter av grei størrelse. Har selvsagt ingen fisk (enda), men dammen er lagt over isopor og jeg har en kolbe som kan brukes når frosten kommer hvis det er nødvendig for at plantene skal klare seg.
Å . Den er kjempe fin.

Jeg har ikke hatt denne på 3 år, men mener å huske at den vokste litt sakte.
Den bør nok ha 5-10 blader iløpet av høsten og får du blomst i år er du heldig.
Vet Friecrest blomstrer rikelig når den blir 2-3 år gammel.
Supert! Har aldri forsøkt meg på vannliljer før, så det skal bli spennende. Blir det blomst skal jeg sende et bilde. Takk for hjelpen!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap