Hull i hagen

I fjor høst grov jeg en dam i hagen til min mor. Dråpeformet og maks lengde 3.60 og 2.50 i bredde.
Ganske enkelt laget med damduk og ganske fin sand under. Regner med maks dybde her ligger på ca.70 cm, så den blir vel på 2-3000 liter.

Lurer da litt på dette med gullfisk, men da trengs det pumpe og filter. Men dam er jeg lite inne på enda, så har trengs det tips..

Største utfordringen her kan nok være å holde skapninger som måker, oter og mink på avstand..
Første tips er å grave opp igjen, og bygge dammen i trappetrinn. Slik at du kan plassere stener og evnt sand slik at ikke overgangen mellom vann og land blir slik den er nå. Duken skal IKKE synes noe sted!
heisann

fin dam det der. men enig at duken burde skjules.

sånn pumpe messig å hva du trenger kan ikke jeg svare på, men jeg fikk go hjelp her inne.

ta en titt på disse sidene (lov å reklamere for noen her inne?)

koi.no
tropex.no



sistnevnte har jeg kjøpt alt mitt, fått svar på alle mine spørsmål å fin service.

kanskje du skal ta kontakt med de å høre hva de mener du trenger
Kanskje noen synes jeg var litt streng? Men hvis man spør så gir jeg et ærlig svar Dammen har fin fassong og kan bli fin med en liten arbeidsinnsats
Litt må en da tåle

kikket litt i en annen tråd her der det var gravd ut et trinn nesten øverst sånn at damduken og kanten kan skjules med rullestein.
Synes det var et meget godt tips til oppfølgning.
Ja da vil dammen gi et helt annet inntrykk. Under vannflaten gjør det ikke noe om damduken ligger bar. Her vil alger snart sette seg slik at det ser naturlig ut, men akkurat der vannet bryter overflaten må man være nøye med å skjule folien.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap