Hagedam i nord-norge?

Er det mulig å få koi og gullfisk, samt vannliljer til å trives i det kalde nord? Er veldig glad i både fisk og hage, så jeg drømmer om å få kombinere disse hobbyene mine
Det skulle vel ikke by på noen problemer, har hørt om noen som har hagedam i Troms, når det gjelder vannlilje så vokser den den vanlige hvite til nord-Troms i vill tilstand.
Dønna har jo milde vintere, men det går jo an å ta inn fiskene om vinteren, men mange bruker varmekabler med termostat.
Her har du et eksempel av hagedam i nord: Altadammen.
Hei hei
Hei om du får til en hagedam må du si ifra,da jeg har sommerhus på Tenna så skal jeg komme innom med en koi eller to til deg
A S
Hei om du får til en hagedam må du si ifra,da jeg har sommerhus på Tenna så skal jeg komme innom med en koi eller to til deg:-)

Har du en koi eller to til meg også!?
A S
Hei om du får til en hagedam må du si ifra,da jeg har sommerhus på Tenna så skal jeg komme innom med en koi eller to til deg:-)

Såpass ja! Hørtes jo flott ut det.. Men det blir iallefall ikke satt opp noe dam før neste sommer da, så får vi se om jeg har like lyst på "utefisk" da Men koi er jo en veldig facsinerende fisk, så jeg kommer neppe til å forandre mening om hagedam

Kine
badat
Her har du et eksempel av hagedam i nord: [URLBLOCK1].

Nyydelig!:-O
Stig Trondsen
Det skulle vel ikke by på noen problemer, har hørt om noen som har hagedam i Troms, når det gjelder vannlilje så vokser den den vanlige hvite til nord-Troms i vill tilstand. Dønna har jo milde vintere, men det går jo an å ta inn fiskene om vinteren, men mange bruker varmekabler med termostat.

Ok, høres ut som jeg kan starte på et mulig prosjekt i hagen til neste vår da Kan være ganske kaldt her også, men dersom varmekabler funker bra skal jeg prøve det.. Blir jo så mye styr dersom man må ta fiskene inn på vinteren.

Kine
Husk:
Det er like kaldt under isen enten du har dam i Nord-Norge eller Danmark
Under isen er det 1-4 grader avhengig av dybden.
Bare bygg den dyp nok .

Forskjellen er lengden på kald periode.
Du kan forsøke gullfisk første vinteren, disse takler nok lang vinter noe bedre en koi.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap