Hagedam og katt

Hei
Jeg har veldig lyst til å anskaffe meg hagedam men har ei katte som er glad i å jakte. Hun er livredd for vann og har ikke vist interesse for akvariet, men jeg er likevel usikker. . .
Er det noen som har erfaring med dette eller har noen råd?
En kompis har hagedam, og der er det mye katter..... Det har ikke vært noe problem der i det hele tatt.... en fisk er tatt, og den hoppa på land selv, og la seg jo nærmest "på fat".
Jeg er ingen spesialist på hagedammer, men ute er det flere "farer" for fiskene i dammen enn katter. Fugler for eksempel. Katter er generelt ikke glad i vann og spesielt ikke å bade i en dam, men spørs hvor stor fristelsen blir for katten for å få tak i fiskene. Skjer dette er det flere måter å kurere en katt.
Takk , tror kansje jeg skal prøve
Her har villkatter tatt veldig dyr koi flere ganger. Dette løste jeg når jeg lagt ny dam. Har nå ingen grunne områder langs land. og kanten lager en utfordring for pus.
Uten grunne områder, har heller ikke hegren noe sted å fiske. Så da er det problemet også løst.

Så det hele ligger i hvordan du lager dammen. Fisken er veldig utsatt for temperatursvingninger, rovdyr og fugl i en liten dam. Jo større dam, jo tryggere er fisken. Så lenge det ikke er mink i området da.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap