Utendørs akvarium

Hei. Kanskje et dumt spørsmål; et utendørs akvarium, regnes det som hagedam, eller kan jeg ha "alle" fisker i det karet. Jeg snakker om et 500 liters glasskar som skal stå på værandaen under tak, i skyggen. Det skal bygges inn slik at bare frontglasset vises. Dette er værtfall planen.

Kan jeg bare ha gullfisk/koi i karet eller kan andre typer fisk også gå i karet? Hva er lovene?
Vet jo det at i en hagedam er det bare gullfisk/koi som kan settes ut, men jeg ønsker malawi i karet.

På forhånd takk
du bør tenke temperatur mange fisker trives i en del varmere en det som er vanlig her i Norge., og nei det er fremdeles et akvarium selv om du har det ute.

alt går an.
Hvordan er det med "ute"fisker om vinteren? Om de vanligvis lever i en hagedam, vi må vel ta dem inn slik at det ikke speiker på vinteren, eller?
er dammen såpass dyp at den ikke fryser helt ned til bunnen, vil de fleste gulllfisker, koier og gresskarper leve over. men det er best og ta de inn i et stort kar og passe på de på den måten.

om du skal ha en dype dam må du lage den sikker sånn ikke unger og sånn detter nedi.

Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap