Sanafil istedefor damduk?

Første dammen vi lager!!!
Prøver å finne ut om jeg kan legge sanafil istedefor damduk- men finner ikke noe om dette verken her eller der. Produsenten av sanafil visste heller ikke. Noen som vet om den er brukendes? Tenker da på gasser og/eller om algene vil få et vanvittig godt feste siden duken er rillete i overflaten...
Har støpt murer rundt med mye "fjell og platåer" så damduk kan bli vrient å få til. Størrelse på dammen er 250 x 320 og 150 på det dypeste.
Alle tips tas imot med stor takk!=)
Damduk er nok det beste, og bruk ikke pvc duk.Sarnafil her jeg på en av våres dammer, den er tykk og ikke så lett å forme som gummiduk.Det stemmer at den har noe ruglete overflate og ikke så lett å holde ren som gummiduk.

Mvh Tom
Takk for svar! Har en som kan komme å sveise det til og forme det for meg som jobber med dette til dagen. Men han visste svært lite om denne var fiskevennlig. Prøver å gjøre meg opp et valg før våren.
Vi har hatt gullfisk og koi i dam med sarnafil i mange år og har ikke merket at det er galt for fisk.De har virket friske og i fin form hele tiden.Det høres trykt ut at du har en som kan sveise dette tett.Veldig trasig å ha en dam som lekker da.Men så er det nå slik da at flere skjøter jo mere muligheter for lekasjer.
Askøy bygg og betong leverer b30 betong som er vanntett, eller du kan kjøpe på askøy brensel b30 betong i sekker og blande selv.

b30 betong er vanntett og det er enkelt åg forme den selv =)
Den bør være litt stiv og ha noe armering i den.

Lykke til!

Takk for svar! =) Vi endte til slutt opp med støp og 5-6 strøk med Heidi K-11 waterproof. Har hatt vann i dammen i ca 3 uker, og alt er tett og godt!=)
Kan virkelig anbefale denne måten, i alle fall ble det veldig pent med formene i fjellet og fjellhyllene som kom helt til sin rett! =) Prøvde å legge inn bilder her, men dataen min er ikke alltid med på sånt. =(
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap