Heydi k11 som slemming i hagedam har mikroplast

Hei Jostein. Etter at vi Iår skulle skrape av og fjerne alt tidligere smurt/slemmet vår Hagedam med 40 store gullfisker fra 8 til 15 cm store vi har hatt i mange år og forhørt meg med Heydi produkter ble K11 anbefalt og bruksanvisning fulgt. Dammen ble før behandling høytrykksspyler uten kjemikalier 2 ganger og var knusttørr i flere dager før slemming forrige uke. Fiskene ble sluppet ut på søndag og idag morges ved mating flyter det et lag med oljefilm og « gråhvit» belegg i dammen og flesteparten av fisken i dvale/døde. Tømte så alle fisken opp i nytt kar med pumpe og håpte på « gjenopplivning. 1 lever bra resten viser bildene resultatet. Har hatt hagedam i snart 20 år og aldri opplevd dette før med Mapei membran.fiskene var også belagt med «hvitt belegg» som jeg «strøk» over fiskene og fikk bort. Fiskene har mest sannsynlig trodd dette var matfor og svelget dette. Uhyre trist etter at fiskene har vært inne i annet bassen i vinter. Jeg har mine egne tanker om heydi produkter er 40 år i bygningsbransjen og jeg vil gjerne ha en vurdering om dette. Leverer også inn restproduktet på K11 Ekstra til dere. Mvh Askøy Bygg & Villaservice Trygve lauritsen. Jeg har og hjelper andre med Hagedam/ gullfisker men er nå skeptisk. Alle gullfiskene ble belagt med " microplast" i gjellene og skjell selv etter grundig spyling og avhenting i 4 DG før fiskeutsettelse. Oppdaget dette dagen etterpå og fiskene som " levde" fikk vinterfilter og vannet tilbake men dog ei. Mange1000 i tap.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap