Gurami med kløe i øyet

Dvergguramihunnen min har fått et hovent øye, det er hvitt og hovent bare "over" øyet. Hun klør seg mot glasset. Synderen er nok den hissige paletthunnen (som kanskje skal tvangsflyttes), for alle vannverdier er fine. Kan dette smitte?
Paletthannen døde på mystisk vis i forigårs, etter et døgn på sykehus. Ingen tegn til sykdom, han bare pustet veldig fort og gjemte seg vekk. Sammenheng?
Hva hjelper, vannbytte hver dag?
Uff da, trist med paletthannen!

Ang dvergguramihunnen, kan det kanskje være et lite soppbefengt sår. I så fall er mine erfaringer at daglige vannbytter gjør underverker. Jeg har iallfall ikke brukt soppmidler, men kun vannbytter etter at fiskene mine av og til har hatt "trefninger".
Ja, det var litt trasig. Nå er spørsmålet om jeg skal skaffe en ny palett, eller prøve å gi bort hunnen. De var litt mer agressive enn jeg hadde sett for meg, de to der. Jeg liker snill fisk, hehe..
Dvergguramien ser ikke verre ut i dag, heldigvis.
*bytte litt mere vann*
Cathrin
Ja, det var litt trasig. Nå er spørsmålet om jeg skal skaffe en ny palett, eller prøve å gi bort hunnen. De var litt mer agressive enn jeg hadde sett for meg, de to der.

....eller nok et akvarium??? -Afrikansk biotop?
Hehe, er på utkikk etter et til kar ja, men der skal jeg ha reker! =)

Til reker trenger du bare et lite, lite kar.
Så det er fin plass til både en afrikansk biotop og et reke- kar
Hehe... Har planer om et stort malawikar også, men det blir en stund til! Afrikansk biotop i mellomtiden kanskje? =)
Ser for meg kanskje 45 liter til rekene, sånn at jeg kan ha et par med honninggurami sammen med dem.. Eller noen andre, søte snille fisker.
Nå er det over og ut for paletthunnen, hun banker opp dvergguramihunnen. Har lagt ut annonse på den. Ikke rart guramien ser litt tjafsig ut.. =(
Stakkars
Huff, dvergguramihunnen blir ikke bedre. I dag ser det ut som øyet er fylt med blod, og det ser egentlig ganske "vissent" ut. Nesten som om det kan falle av.. Fortsatt hovent og hvitt over øyet, men dette har ikke økt i størrelse. Hun gjemmer seg en del mellom plantene, men kommer opp og spiser med en gang de får mat. Hjelp?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap