bitte bitte så makk i akvarie, hva er det????

jeg har problemer i akvarie mitt, masse små makk lignene levende ting der. noen som har en anelse hva dette er og hvordan jeg blir kvitt de?

det går eplesnegler, guppy og ansistrus sp i dette akvarie.
Er sikkert planarer, dette skyldes så og si alltid at det er for mye restefor i karet.
Vanligvis vil disse markene dø ut, om dem ikke har tilgang til næring. Enkelte fisker eter også av disse markene.

Jeg ville fjernet mest mulig av markene med å slamsuge, samt redusert formengden drastisk. Fiskene greier seg svært godt i lengre perioder (opptil 3 uker) uten mat, så dem sulter ikke ihjel av noen dager uten særlig tilgang på mat
slamsuge de??? de er bitte bitte bitte små, en guppy besj er ti ganger så stor. er det sånne du mener?

hadde ett stort frafall med fisk etter ferien, kan de ha dødd av disse makkene. involdsmakk kansje??
Markene er små når de er unge, og kan fort vokse en hel del etterhvert.
Om det er planarier, er disse 100% harmløse for fiskene, så de er ikke grunnen til at du har mistet fisk.
Brukte du weekendfor, kan svaret på både døde fisker, og opphopning av mark ligge i nettopp dette foret.

Innvoldsord, tja, det kan det selvsagt være. Men har aldri vært borti noen som har sett frittsvømmende slike.
Symtomer på fisken ville du uansett har sett, om det var innvoldsorm.
Må derfor si at jeg tviler sterkt på at det er det som svømmer på bunnen
har ikke sett de på bunn, ser de rundt i vannet.
ja det ble brukt weekend for, men ingen døde i ferien, men en og en iløpet av ett par uker etter.
de som døde hadde akkurat som ett slimbelegg på kroppen noen dager før de strøk med. panser mallene hadde dette på sjegget også.
kan det være en sykdom de har fått som ligger i sanden, siden det er bare fisk som siler sanden som fikk det? (ciklider-panser maller) sneglene og guppyene har det helt fint ser det ut som.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap