hjelp! ene corydorasen min blør!(bilde!)

hei! trenger hjelp nå! ene corydorasen min ser ut som den blør! den går i et malawikar på 160liter med 5 andre coryer, ancistrus og malawi seff.
tviler på at det er sanda som har gjort det da bartene er helt fine!
hva skal jeg gjøre? legger ved et bilde tatt med mobil!
[External Image]
Jeg klarer ikke se noen blødning på det uklare bildet, men er det den rosa flekken på barten du tenker på?

Jeg ville umiddelbart gjettet på at den ikke har det beste selskap i tanken... Malawi-ciklider og Corydoras hører overhodet ikke sammen etter min mening. De skal ha totalt ulike vannverdier, og jeg tror nok Malawiene egentlig vil ha karet for seg selv. Kan hende det er en av ciklidene som har tatt tak i Coryen og tygd litt på den. Muligens i forbindelse om "eiendomsretten" til en bit mat...?
ja, kanskje det. det er den baren ja, fikk ikke noe bedre bilde desverre. får se om det går bedre med den...

nå fikk jeg et bedre bilde!håper det vises bedre der...
[External Image]
Dette er jo en innvendig blødning (en utvendig vises skjelden, siden blodet løser seg i vann raskt).

Det er derfor grunn til å tro at fisken her har rast inn i f.eks glassveggen, enten på grunn av frykt, eller ett eller annet "tulltak".
Fisk som går i såpass feile vannverdier som her, vil fort kunne få litt snodig adferd, og kan rase tulling imellom..
Jeg ville uten tvil unngått Cory sammen med malawi. Malawiene vil uansett ofte rote minst like mye i bunnlaget i sin søken etter føde, at Cory-ens egenskaper slett ikke trenges
ok, skal kanskje flytte de da.
Ja, jeg ville absolutt gjort det. Av alle fiskene jeg vet om, er Corydoras de mest fredelige og harmløse. Det er alltid de som er taperne når noen plasserer dem i kar med ikke helt passende samboere.

Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Utne
Reklame for plussmedlemskap