Prodac

Nå fant jeg endelig ut hva den het,den medisinen jeg brukte til hvitprikk..Det er et Prodac-merke..denne funket overhodet ikke i mitt kar..noen som har hatt samme opplevelse med Prodac-produktene?
Har ikke selv prøvd denne, men har fulgt opp en del som har... Ingen har såvidt meg bekjent hatt den effekten som produktet skal ha, altså blitt kvitt parasittene. Det eneste som mange har blitt kvitt, er fiskene, noe som ikke var helt etter boka

Eneste medisinen jeg med hånden på hjertet kan anbefale mot hvitprikk er eSHa exit
ok..takk..har startet varmebehandling i dag..så vi får se hva som skjer..
hørt at prodac tester heller ikke fungerer? burde folk holde seg langt unna prodac produkter?
Jeg har prodac nitrit test! bør jeg bytte den ut? Sist viste den 0,2 mg/l, vet egentlig ikke om dette er rett verdi da? Hva bør jeg gå for? JBL eller tetra da?
hørte at nitrit testen deres var helt feil! var en skikkelig nitrit bombe i karet til en her på AF og prodac merket den ikke engang! ville gått for tetra selv
Gå for JBL, det er det beste valget, større nøyaktighet på lave nitritt verdier , glass-måleting og sprøyte til å måle vannmengde.
ok, så kan hende jeg har mer nitrit enn det testen viser? Har mistet 4 danio choprae på en uke! Da kan jo dette være grunnen. Skal få tak i ny test, men inntil vidre kommer jeg til å bytte en del vann.
Bettina
ok, så kan hende jeg har mer nitrit enn det testen viser? Har mistet 4 danio choprae på en uke! Da kan jo dette være grunnen. Skal få tak i ny test, men inntil vidre kommer jeg til å bytte en del vann.


Det er ikke sikkert at testen din viser feil, men ville kjøpt JBL sin for å vere sikker. Det er og en mulighet for at det har vert oppblomstringer av amoniakk i akvariet. Amoniakk kan vere like farlig som nitritt, enkelte biologer mener og at amoniakk er den fremste grunnen til dødsfall og sykdom.
Når en først skal kjøpe tester, og annet for den del, syntes jeg det er like godt først som sist å skaffe noe som faktisk duger.
Greit nok må en ofte punge ut med noen kroner ekstra, men sitter man der med noe som ikke fungerer, er det jo i alle fall å kaste penger rett på havet
Konklusjon: Prodac er skikkelig dritt..hold dere laaaaangt unna!!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap