Hvilken sykdom har fisken min?

Æsj, jeg har fått en EKKEL molly i akvariet mitt Den har est ut, ligger helt stille i vannflata og har et bommulsaktig belegg utenpå seg (langt utenfor). Har hatt salt i vannet, men hjelper jo ikke. hva gjør jeg og hvor smittsomt er dette?
Siden du sa at fisken din har est ut, kan den ha noe feil i svømmeblære, eller ha fått bukvannssykdom (tror det er noe som heter det... :P)
Det bomullsaktige belegget kan kanskje være sopp? I såfall så tror jeg at det kan være smittsomt for de andre fiskene dine....

Hvis du ser at fisken har det veldig vondt, og at det ikke er så stor sjanse for at den blir bra, kan det beste være å ta livet av den rett og slett..

Vil tro at det er bukvannsott, dersom fisken har est ut. Det hvite greiene er trolig sopp, eller slimlaget som rett å slett går i oppløsning.

Bukvannsott gjennkjennes av de fleste med at skjellene reiser seg på fisken.
Om skjellene har reist seg, er det for sent å gjøre noe for å berge fisken, da er allerede de indre organer en eneste stor suppe av infeksjoner
Slik fisk bør selvsagt avlives.

Om du greier å ta ett bilde eller tre av fisken, er det noe lettere å identifisere hvilken sykdom det er snakk om
Frank Angell
Vil tro at det er bukvannsott, dersom fisken har est ut. Det hvite greiene er trolig sopp, eller slimlaget som rett å slett går i oppløsning. Bukvannsott gjennkjennes av de fleste med at skjellene reiser seg på fisken. Om skjellene har reist seg, er det for sent å gjøre noe for å berge fisken, da er allerede de indre organer en eneste stor suppe av infeksjoner :( Slik fisk bør selvsagt avlives. Om du greier å ta ett bilde eller tre av fisken, er det noe lettere å identifisere hvilken sykdom det er snakk om


Crap Fisken døde i sta... Den var ikke syk lenge før den døde gitt, det hele var over på 2 døgn.... Prøvde først å redde å tilsette en del salt, men den ble bare verre dette er den mollyen som ble mobba i en av de tidligere trådene mine. Jeg hadde putta denne og en guppyhunne over i yngelkaret mitt. Tenkte å ha den guppyen der i karantene i en ukes tid for å se om den er smittet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap