Store hvite flekker på fisk

har de 2 siste dagene sett atte flere og flere av fiskene mine får store hvite flekker rundt på kroppen, har finni 2 dauer ancistruser med store hvite områder.. det er ikke sopp for fiskene ser helt normale ut utenom atte det ser ut som de har fått en albino flekk.. åssen sykdom er det og åssen kur anbefales for og få de friske ? har prøvd med no thai medsin som skal ta de fleste utvendige bakterier men jeg leser dårligt thai så har kansje bomma litt på doseringa men det finner jeg ut om ett par dager
ingen som vet hva de store hvite flekkene er? ja jeg vet bilder sier mer enn tusen ord men kamera på mobilen reagerer såpass seindt atte jeg ikke klarer og ta bilde av de..

fiskene ser litt slappe ut og har sammenklemte finner og store hvite flekker, ser ut som fargepigmentene i skjella har død så de har fått helt hvite flekker..

hadde vært fint og vite åssen sykdom det er og åssen medisin som er anbefalt sånn atte jeg får fiksa de hvis ikke thai medisinen fikser de...

de går i ett 660 med endel dyre ciklider så er redd for atte det skal spre seg men det går ikke og fange de småfiskene i det karet uten og tømme det helt for røtter, planter og større fisk
Alvorlig stress kan gi slike problemer, med hvite flekker. Stresset kan i seg selv skyldes sykdom, og det er jo en del å velge blandt.

Kan ikke si hva det er som feiler fiskene, men jeg ville satt dem i karantene inntil dem enten er friske, eller daue.
Ett heftig vannbytte i hovedkaret, og medisinering med noe som ofte fungerer, er mitt andre råd. eHSa 2000 er mitt klare valg.
PS: Som du sikkert vet, er de fleste maller lite glade i salt og medisiner. Om du har bomma på thai-dosen, kan du i værste tilfelle ha gjort vondt værre
Frank Angell
Alvorlig stress kan gi slike problemer, med hvite flekker. Stresset kan i seg selv skyldes sykdom, og det er jo en del å velge blandt. Kan ikke si hva det er som feiler fiskene, men jeg ville satt dem i karantene inntil dem enten er friske, eller daue. Ett heftig vannbytte i hovedkaret, og medisinering med noe som ofte fungerer, er mitt andre råd. [URLBLOCK1] er mitt klare valg. PS: Som du sikkert vet, er de fleste maller lite glade i salt og medisiner. Om du har bomma på thai-dosen, kan du i værste tilfelle ha gjort vondt værre ;)

får prøve og fange noen da.. er ekstremt mye stress det karet de går i da det er oppvekst kar for ciklider så da er det nok det som er grunnen..

de får heller fløtte over i 375'n med rokka når de blir friske sånn atte de slepper stresset med store ciklider
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap