Irrubesco dame som ikke "treffer" maten.

Som tittelen sier... Jeg har en liten irrubesco dame som ikke finner maten lenger. Hun ser den, men bommer når hun gjør sitt utslag mot den. Hun pleier å stille seg opp og så "hugge" etter maten. Dette hjør hun ennå men det virker som om hun kanskje har mistet noe av dybdesynet. Hun virker ikke så aggresiv mot maten heller.

Svømmer litt rart innimellom og blir tynnere. Hun spiser litt innimellom, men langt fra så bra som hun har gjort tidligere. Jeg har hatt henne noen år nå.. Kan hun være gammel?

Ingen ytre tegn på sykdom bortsett fra at hun blir tynnere... Ingen forandring i vannverdier og ingen "fiender" i karet.

Hun går alene sammen med en ancistrus i en 70 liter. [External Image]

Dette er det beste bildet jeg har klart å ta. Det er ikke lett når hun gjemmer seg hver gang jeg sniker meg inn med kameraet..
Siden du har hatt den noen år er vel vannkvalitet og nebb i orden.

Så det kan høres ut som alder, ligner litt på adferden jeg hadde på en irrubesco han for et år siden.
Denne tok jeg over fra en venn og den var gammel. Vet ikke hvor gammel men den døde omtrent med de samme symptomene.
De ble verre etter vert og den sluttet å spise.
Beklager dette triste svaret, håper jeg tar feil

Håper det jeg også.

Men hvis hun har det så bra at hun dør av alderdom skal jeg være glad for det. Jeg får bare fortsette å se etter og lure i henne mat når jeg kan.
Enig i det, dør hun av alder har hun hatt det bra.
De er ikke altid så lett å holde disse, så da har du gjort en bra jobb.
Hun har vært MYE enklere enn Sør-Amerikanerne mine.

De har hatt stadige tann problemer til tross for sneglediett. Måtte inn med klipper flere ganger. Tror ikke det blir flere av de på meg. Tror jeg satser på ett irrubesco par neste gang og ser hvordan det går. Liker denne typen.
Fint å vite, har ikke prøvet Sør-Amerikanere
Men har at ungt vilt fanget irrubesco par fra Sumatra.

Disse skal jeg ha ut, da jeg plutselig trenger tanken til en abei.
De går gratis til en som kan kuler.
Men Bergen er vel kanskje langt, liker ikke å sende.
Hun spiser!! jippi.. dette er av få dager hvor hun spiser. det er godt å se...

Jeg tenkte litt på det her i går . Den eneste tingen som har forandret seg fra hun var bra til hun sluttet å spise var at hun ble alene i karet. Tenkte kanskje hun var ensom. Hun pleide å "plage" de andre fiskene. Kanskje hun trengte litt konkuranse om maten for å gidde å trykke i seg. Dette gjorde at jeg satte til noen småfisk. Ungel palett menn som klarer å "løpe" fra henne i første omgang.

Og i dag..... hun spiser og har en fin kul på magen.. Holder godt øye med henne og passer på at hun ikke viser noen aggresive tendenser.

La oss håpe at dette blir bra... Takker for svar.
Og... kunne godt tenke meg det paret. Er i Olso til tider men ikke veldig ofte... Samboeren har familie der. Når trenger du å kvitte deg med de?
Er ikke noe kjempe hast.
Når omtrent skal du til Oslo?
Kjøp\ Salg\ Gibort får dere enten ta under annonsene, eller som e-post direkte mellom dere
Ikke for å være sur, men for å holde litt orden
Beklager Frank Angel. Du virker da aldrig sur, glemte meg jeg.
Vi tar det på email
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap