prikkesyken?

Hei
Jeg så at en av kardinal-tetraene mine hadde fått noen små hvite prikker. Jeg lurer bare på om dette er prikkesyken og hvis det er det, hva skal jeg gjøre da?
Jacky
Hei Jeg så at en av kardinal-tetraene mine hadde fått noen små hvite prikker. Jeg lurer bare på om dette er prikkesyken og hvis det er det, hva skal jeg gjøre da?

Har nettopp hatt prikkesyken på mine kardinaltetraer..Det jeg gjorde var å heve tempen til 29 grader å fylle på med litt salt..Brukte også en god dech men metyneblått, gjorde det samme etter 2 dager. Nå er prikkene helt borte.
Inaktiv bruker
Husk på med mot prikkesyke hvis du har sniler eller andre skalldyr
[QUOTE=nila-84
Har nettopp hatt prikkesyken på mine kardinaltetraer..Det jeg gjorde var å heve tempen til 29 grader å fylle på med litt salt..Brukte også en god dech men metyneblått, gjorde det samme etter 2 dager. Nå er prikkene helt borte.

Hva er Dech men metyneblått.
Jacky
[QUOTE=nila-84 Har nettopp hatt prikkesyken på mine kardinaltetraer..Det jeg gjorde var å heve tempen til 29 grader å fylle på med litt salt..Brukte også en god dech men metyneblått, gjorde det samme etter 2 dager. Nå er prikkene helt borte.

Hva er Dech men metyneblått.

Du får ikke tak i dette i butikker, men du kan kjøpe noe tilsvarene som JBL har..søren var det den heita igjen?..Den har en blå kork med blått innhold..dette er nesten det samme bare litt mer "utvannet"
Hvitrpikk er en meget vanlig parasitt, som oftest er meget lett å bli kvitt. Å bruke kjemikalier mot denne er i 95% av tilfellene helt bortkasta.

Men om en bruker kjemikalier (medisin), vil jeg på det sterkeste anbefale eSHa exit. Dette er en av få medisiner som ikke dreper filterbakterier, slik som Methylenblått og salt (over 1,002SG endring) vil gjøre.

Men oftest er det tilstrekkelig å benytte temperaturkuren. Her finner du en meget god beskrivelse på hvordan dette skal gjøres
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap