Rød Kurvciklide.

Inaktiv bruker
En av mine røde Kurvciklider driver å svømmer "ned" hele tiden. Stopper den, flyter den opp. Noen som vet hva som er feil med den?
Høres ut som den har problemer med svømmeblæra. Dette kan skyldes en rekke ting, som skader og infeksjon.

Jeg ville forsøkt å bytte vann i større mengder, detter hjelper av og til.
Om du vil medisinere, er Sera Bactopur Direct rette veien å gå.

Men desverre er det ikke alltid at problemer med svømmeblæra lar seg kurere
Inaktiv bruker
Den tar til seg mat, men ser at den sliter litt. Byttet ca 20% vann tidligere idag, men den har samme prob, ennå. Er det en plage for den, bør jeg avlive den?
Liker ikke når di lider jeg. (litt bløt sånn)
Forstår godt om den virker sliten, den må jo hele tiden jobbe for å holde seg i rett nivå i karet. Faktisk er det ikke uvanlig at fisk med slike problemer dør av utmattelse, i stedet for sykdommen i seg selv.

At den tar til seg føde er ett positivt tegn, fisken har i alle fall ikke gitt opp ennå. Tviler på at den har det spesielt vondt, men dette er jo umulig å si.

Jeg ville gitt den ett par-tre dager, dersom den ikke er bedre da, ville jeg avlivet den. Om det virker som den blir værre i løpet av denne perioden, ville jeg gjort dette tidligere.
Liker heller ikke at fisk eventuelt pines, og har sikkert avlivet fisk som kanskje kunne vært berget, etter masse jobb med medisiner m.m.
Inaktiv bruker
Takk for svar Frank! Gir den til Tirsdag, og prøver med et vannbytte i morgen igjen. Hjelper ikke det, tror jeg at jeg lar den slippe å "pines" noe mere?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap