Kjøttsår
Jeg har en ancistrus med et relativt stort kjøttsår litt ovenfor tyggfinnen. Den har også et ekstra lite hull under magen, litt under munnen. Den er blitt verre og det er nok mest sannsynlig sopp i det fordi såret er veldig hvitt. Fisken svømmer dårlig og er tydelig ikke god. Hva gjør jeg? Skal den evnt i karantene? Har bare fødebokser isåfall så den blir gående i samme vannet. Hva gjør jeg?? Trenger hurtig hjelp. Den er nær døden. Men den kom "haltende" bortover for å spise litt mat når tablettene ble puttet oppi.Ser ikke lovende ut:s
Postet 23.11.06 kl 17:49
Postet 23.11.06 kl 18:33
Salt
Trur kanskje litt salt hadde gjort underverk her. Personligt så har eg alltid litt salt i karene mine. Kanskje skifta vann litt offter,iallefall til fisken har blitt bedre. Håpa alt ordne seg for deg og ikkje minst fisken.
Postet 23.11.06 kl 18:33
Drastisk?
Karl Inge SJeg ville blitt ferdig med saken og heller kjøpt en ny.
Synes du ikke dette var litt drastisk?
Postet 23.11.06 kl 18:48
RataTrur kanskje litt salt hadde gjort underverk her. Personligt så har eg alltid litt salt i karene mine. Kanskje skifta vann litt offter,iallefall til fisken har blitt bedre. Håpa alt ordne seg for deg og ikkje minst fisken.
Har ikke veldig lyst til å sette mye salt i hele karet. Da måtte det evnt vært å sette fisken i karantene?
Kan jeg bare sette den i en bøtte med vann og tilsette salt? Temp vil jo svinge en del og vil ikke være som i akvariet da, men...
Postet 23.11.06 kl 18:49
Malle= salt-hater. Ville ikke utsatt fisken for en beinhard saltkur. Dette vil trolig bare ta livet av fisken, noe jeg ikke helt tror er poenget
Om det ser ut som fisken skranter skikkelig, slik du beskriver, er det liten sjangse for at den greier å bli frisk. Selv ville jeg avlivet den.
Om behandling er noe du vurderer, er ennå en gang eSHa 2000 veien å gå. Tar både sopp og bakteriell infeksjon
Om det ser ut som fisken skranter skikkelig, slik du beskriver, er det liten sjangse for at den greier å bli frisk. Selv ville jeg avlivet den.
Om behandling er noe du vurderer, er ennå en gang eSHa 2000 veien å gå. Tar både sopp og bakteriell infeksjon
Postet 23.11.06 kl 18:58
Postet 23.11.06 kl 18:59