Feit eller syk sherrybarbe??
hei.. Har et lite spørsmål om en liten sherrybarbe...
han er helt fin og grei på den ene siden og har en ca 1cm kul på den andre!!!
så er denne syk og bør avlives eller den kansje ikke er så syk ,men jeg har ikke peiling.
så hvis den er syk så kan dere si hva jeg skal gjøre!!
PS..skjellene på kulen står litt ut.
han er helt fin og grei på den ene siden og har en ca 1cm kul på den andre!!!
så er denne syk og bør avlives eller den kansje ikke er så syk ,men jeg har ikke peiling.
så hvis den er syk så kan dere si hva jeg skal gjøre!!
PS..skjellene på kulen står litt ut.
Postet 23.11.06 kl 18:26
Vil tro at den er syk, siden dette dreier seg om noe som kun er på denne ene, og på ett såpass lokalt område.
Mest trolig dreier det seg om en svulst inne i fisken. Dette vil ikke kunne behandles, og ordner seg heller ikke selv.
Fisk med slike svulster vil oftest dø en langsom og smertefull død. Anbefaler derfor avliving, når fisken begynner å svekkes.
Mest trolig dreier det seg om en svulst inne i fisken. Dette vil ikke kunne behandles, og ordner seg heller ikke selv.
Fisk med slike svulster vil oftest dø en langsom og smertefull død. Anbefaler derfor avliving, når fisken begynner å svekkes.
Postet 23.11.06 kl 18:47
Høres ut som en infeksjon under skinnet, spør du meg. Kanskje den har blitt bitt eller skrapet seg opp på noe, og så er såret betent? I så fal kan det jo hjelpe med en saltkur. Ellers kan det jo være noen slags parasitt. I det tilfellet vet jeg ikke hva jeg ville gjort.
Du får vente og se om noen andre kan bekrefte årsaken til problemet..
Du får vente og se om noen andre kan bekrefte årsaken til problemet..
Postet 23.11.06 kl 18:50
Postet 23.11.06 kl 18:51
Frank AngellVil tro at den er syk, siden dette dreier seg om noe som kun er på denne ene, og på ett såpass lokalt område. Mest trolig dreier det seg om en svulst inne i fisken. Dette vil ikke kunne behandles, og ordner seg heller ikke selv. Fisk med slike svulster vil oftest dø en langsom og smertefull død. Anbefaler derfor avliving, når fisken begynner å svekkes.
ok...så du er helt sikker på at den må avlives??
jeg tenkte meg det svaret
Postet 23.11.06 kl 19:00
Postet 23.11.06 kl 19:15
Frank AngellDu kan jo la den leve mens den ennå er aktiv og alt det der. Om det er skade som Anitarus foreslo, vil jo dette ordne seg selv :) Er det svulst, er det ingen vei tilbake. Heldigvis er det ingen smittefare med svulster.
det er bra!!
svulsten er ganske stor så...
ja men det er fint at den ikke er smittsom!!
Postet 23.11.06 kl 20:06