Fisk blitt sort.

Hadde ferskvanns oodinium i akvariet og brukte oodinopur. Nå har flere fisker blitt misfarget. En gullgurami har blitt veldig mørk, en koi har fått noen sorte flekker, men verst er det på en gullfisk der ca 50% av fisken har blitt helt sort. Noen som har vært borti det her før
Har du målt vannverdiene?

Mange medisiner kverker filterbakteriene, og er man ikke obs på dette (og hva man gjør med dette), får man fort ett mye større problem enn parasittene var.

Test vannet, ta ett vannbytte på 50% raskt, så får fiskene det sikkert bedre
ph, gh og no2- er helt fine.. er de testene jeg har. skifta vann igår
Ta gjerne ett vannbytte i dag også, det kan være ammonaikk i vannet.
Men det kan selvsagt være noe helt annet også
monars
Hadde ferskvanns oodinium i akvariet og brukte oodinopur. Nå har flere fisker blitt misfarget. En gullgurami har blitt veldig mørk, en koi har fått noen sorte flekker, men verst er det på en gullfisk der ca 50% av fisken har blitt helt sort. Noen som har vært borti det her før

Jeg har hørt at det er mye pigment i denne medisinen, og at ineriøret kan bli misfarget.... Men at fiskene skal bli sorte??? Det har jeg ikke hørt om...
Hvis filterbakteriene har tatt kvelden etter medisinering, kan det være forhøyet innhold av nitritt (no2) og ammoniakk (nh3) i vannet. Skaff deg tester for dette! For meg er dette kanskje de viktigste testene jeg har. Mange fisker er veldig følsomme for disse to stoffene i vannet, og blir syke eller dør hvis man ikke tar det på alvor.
Og skifte av vann er selvsagt en kjekk sak...
Oops! Ser nå at du hadde nitrit-test. Det var bra
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap