esha medisiner og grå-sortprikk;)

Hei!
Har da fått et angrep av noe som kan minne om hvitprikk på mine tropheuser. Prikkene er litt større en typisk hvitprikk, og er grå-sorte i fargen. Har en gruppe petrochromiser i samme tank, og de har fått denne parasitten( vil jeg tro ) rundt munnen.
Tror at denne sykdommen har kommet som et resultat etter en runde med flagyl behandling etter bukvannsot.

Noen andre som har hatt samme dritten ?

Hører mye godt om esha medisiner, noen som vet om det er noen som fører dette i oslo området?

Har prøvd en runde med JBL fungol, men dette har kun stoppet "smitten og oppblomstringen"" ..
Kan det være ett angrep at Oodinium du har? Denne parasitten er mindre enn hvitprikk, men er "flokkdyr". Det ser mange ganger derfor ut som litt småharry hvitprikk, etterhvert vil store deler av fisken være dekket.

Vil anbefale eSHa exit, filterbakteriene (og fiskene) har fått mer enn nok juling med bruk av Flagyl etterfulgt av fungol (er vel best på sopp?)

Såvidt meg bekjent er det kun Karolin.no, Tropefisk og Aquamanias som fører disse medisinene foreløpig. Nesten villig til å vedde på at det blir flere i løpet av 2007
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap