Haimalle med stor kul på siden

hei æ har en hai melle som har fåt en stor grå kvit stor klomp på siden.
han svømer lit på siden å sakte.
koffer?
ka kan æ jæra med de?????????

plis hjelp mæ

har lite ærfaren med dem 7.
Kan du ta et bilde av den? Hjelper ikke så mye den beskrivelsen din.

Og så en liten bønn fra meg kan du enten skrive nynorsk, eller bokmål og ikke dialekt, får litt problemer med tolkningen her ;0)
hai malle
har ikke noe å ta bilde med desvære.

men den ser ut som en stor kvise som e lit hvit har ikke vore borti sånt før
haimaller
her er det bilder en komis kom å hjelpet meg med å ta bilder
Hei. Den var ikke fin nei, skjønner godt at du stresser litt Jeg gjetter på det er en ankerorm du har fått på den, men vites ikke sikkert. Bla igjennom denne siden med sykdommer og gi en diagnose selv.

Lykke til, og hold oss oppdatert på hva du finner ut av, og hva du gjør. Det kan ofte hjelpe andre en annen gang.
Dette er neppe noe du kan gjøre noe med, ser ut som en svulst i fisken.

I noen få tilfeller kan slike kuler rett å slett være en kul som er fylt av væsker og bakterier, slike retter seg oftest selv.

Men det ser litt voldsomt ut at dette skulle være en væskebyll...
Kom denne kulen gradvis, eller over tid? Evt hvor lenge, sånn ca?

Om det er en svulst, vil fisken etterhvert svekkes og dø, desverre. Når du ser at den tydelig er plaget av dette, og ikke makter stort mer, kan du med fordel avlive den. Svært svekket fisk ender ofte som mobbeoffer\ begynner å bli spist på, før de er døde... Dette bør man skåne den for, ikke sant?

OT: Overskrifta til tråden bør være informativ, dette gir bedre søkbarhet, flere svar og happy moderatore Selv holdt jeg på å hoppe over tråden, på grunn av at haimaller ikke er min greie.

Forsøk også å skrive bokmål, ikke SMS-språk
Sympati!
Stakkars fine haien Du får følge med på allmentilstanden på fisken, om den spiser og oppfører seg som ellers. det der ser jo ikke bra ut tror jeg ville avlivet den hvis den viser tegn til svekkelse.
haimalle
gradvis han har hat den i heile uke.
men de er lit meir liv i han i dag.
En uke er ikke lang tid for utviklingen av en så stor kul, så det kan være en væskebyll.
Hvorfor denne er kommet, må gudene vite, jeg vet ikke i alle fall. Potensielle årsaker er mange, for å si det slik.

Men det kan også være en meget aggressiv svulst, dette vil du fort oppdage (fisken vil da svekkes raskt.)Sørg for å gi fisken godt stell, med god mat, og rikelig med vannbytter (og ikke minst, riktige vannverdier).
Det kan ha effekt det også
haimalle
hei.
no er han mye likar.
jeg tok å hadde han oppi et stor skål med vann så hadde jeg oppi mye salt for 5 timer.
så slapp jeg han oppe i akvariet.
i akvariet har jeg 3 å en halv t-skje med salt kvar vann byte.

Lars Åge Lian
hei. no er han mye likar. jeg tok å hadde han oppi et stor skål med vann så hadde jeg oppi mye salt for 5 timer. så slapp jeg han oppe i akvariet. i akvariet har jeg 3 å en halv t-skje med salt kvar vann byte.
Hvilke salt har du i? NH4? Det er slett ikke løsningen på alt, og hvertfall ikke på ett ugitt sykdoms problem, selv om salt er meget endemisk og tilbehørlig for noen fisk, kan det være gift for andre.

Men visst saltet virket kan kanskje noen gi en beskrivelse på sykdomsproblemet.
Høres imponerende ut at kulen forsvant i saltbadet. Hvor mye salt, på hvor mange liter vann brukte du, og hvor lenge gikk den i dette badet?

Lurer også på hvorfor du tilsetter 3 1\2 ts salt pr vannbytte, og hvor mange liter vann du da bytter.
Salt er ikke noe jeg anbefaler til ferskvannsakvariet.
3 1\2 ts veier med mine teskjeer ca 25g.
jeg hadde en st med salt i en liter med varm vann.
han fikk væra i vanne for 5 timer.
jeg brukte seltin vanlig hus salt.
jeg tok en telefon til en venn som driver med en dyre bytikk som sa at jeg skule prøve d.
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap