Såret-Oppblåst Gurami
Hei. Noen som vet hva dette er. ? Legger med et bilde som forhåpentligvis viser såra på ryggen helt oppe / fremme ved ryggfinnen.Den har også oppblåst mage.
Guramien virker ellers frisk å rask.
Såg den hadde stor mage for et par dager siden men tenkte da den var full i egg. Men er begynt å lure nå som den har fått noen runde ROSA sår på ryggen ca 3 til 4 mm i diameter. ikke dype sår.
Ikke tegn til slike sår på noen av dei andre fiskene .i karet.
Vannverdier er ok
Skiftet 1/3 vann på lørdag.
Guramien virker ellers frisk å rask.
Såg den hadde stor mage for et par dager siden men tenkte da den var full i egg. Men er begynt å lure nå som den har fått noen runde ROSA sår på ryggen ca 3 til 4 mm i diameter. ikke dype sår.
Ikke tegn til slike sår på noen av dei andre fiskene .i karet.
Vannverdier er ok
Skiftet 1/3 vann på lørdag.
Postet 14.01.07 kl 21:54
For meg ser dette ut som en han-fisk, så egg-teorien vil da være vanskelig å opprettholde
Jeg ville issolert fisken omgående. Dvergguramier, bærer ofte på ett stygt virus, som dette faktisk kan være. Desverre er ikke dette viruset helbredelig.
Det kan også være bakteriell infeksjon, eller rene bitt-skader. Jeg ville derfor satt fisken i en bøtte med akvarievann, som holdes temperert. Bruk plast\ glass over, slik at lufta ikke blir kaldere enn vannet (da blir den forkkjøla også).
I denne bøtta bytter du 40% av vannet daglig, og gir skikkelig god mat. Tilsett også flytende vitaminer i vannet, f.eks eSHa Minaroll eller Optima.
Jeg ville issolert fisken omgående. Dvergguramier, bærer ofte på ett stygt virus, som dette faktisk kan være. Desverre er ikke dette viruset helbredelig.
Det kan også være bakteriell infeksjon, eller rene bitt-skader. Jeg ville derfor satt fisken i en bøtte med akvarievann, som holdes temperert. Bruk plast\ glass over, slik at lufta ikke blir kaldere enn vannet (da blir den forkkjøla også).
I denne bøtta bytter du 40% av vannet daglig, og gir skikkelig god mat. Tilsett også flytende vitaminer i vannet, f.eks eSHa Minaroll eller Optima.
Postet 15.01.07 kl 11:35
Hvordan gikk det?
Jeg har fått samme problem med min røde dvergguramihann. Derfor lurer jeg på hvordan det gikk med behandlingen av din. Ser at dette er en stund siden, men håper likevel på svar her.
Postet 16.03.10 kl 16:15
Inaktiv bruker
jeg ble forklart at hunfiskene var orange og han fisken var mer fargerik?!
Postet 22.03.10 kl 08:02
Sv gurami:
Din fisk er da vesentlig mer fargerik en hva hunn-guramiene mine er av samme type...
Postet 22.03.10 kl 17:07
Inaktiv bruker
skal prøve å få tatt noen bilder av de jeg har senere i dag og legge ut så kan du se
Postet 23.03.10 kl 11:58
Sv gurami:
Det synes jeg
Postet 23.03.10 kl 12:45
Inaktiv bruker
Postet 23.03.10 kl 19:36
Endret: 23.03.10 kl 19:55
Sv gurami:
Der så jeg en blå hann, og en orange som lignet veldig på en hunn. Den blå dvergguramien var jo nudelig. Den så veldig kraftig ut til å være en hunn, men synes nå fortsatt det ligner en hunn mer enn en hann. Tror nå jeg
Postet 23.03.10 kl 19:39
Postet 23.03.10 kl 19:40
Endret: 23.03.10 kl 19:41
Inaktiv bruker
var innom dyrebutikken på Kilden Stavanger igår å spurte om oppblåst gurami han i butikken sa "bare la den være enten overlever den eller så dør den ikke vits å stresse den mer"
Postet 23.03.10 kl 19:57
Postet 23.03.10 kl 20:05
Inaktiv bruker
hva skal jeg gjøre med min oppblåste dverg gurami da? ta livet av den ? har også hvitprikk i karet mitt så kjører eSHa EXIT og eSHa 2000 kur. døde 10 kardinal tetra i går og 2 i dag har forsvunnet (kanskje inni gule eplesnglene mine) så nå er stimen blitt fra 16 til 4 noen guppy og endlers og har forsvunnet. ikke meninga og ta over tråden din hvis det ser slik ut
Postet 23.03.10 kl 20:09
Postet 23.03.10 kl 20:11
Inaktiv bruker
har bare 1 akvarium. frister lite å sette den i en plastdunk. den har sluttet å ta til seg næring så vidt jeg har sett. og skiter ut noe blankt. forstoppelse ?
Postet 23.03.10 kl 20:16
Inaktiv bruker
Postet 23.03.10 kl 20:49