Er Guppyen min syk??

Hei!
Jeg har nettopp fått meg guppy, og det ser ut som om en av hunnene har "tråer" som henger etter halen hennes. Så ser det ut som den blir "spist opp" HVa kan dette være???? Hun er frisk og rask ellers, men er redd hun er syk. Sender med noen bilder så det er lettere dere å se hva det kan være.. Kan det være finneråtte tro? Håååååper dere kan hjelpe meg !!!

Blir veldig takknemelig for svar!!

=)
Hmm... Ser kjent ut
Da jeg var liten pjokk hadde jeg akvarium, og med en pause på mange år har jeg nå fått interressen tilbake for småfisk

Jeg kan huske at mine guppyer fikk slike haler også, og min konklusjon var at de stakkars 3 neontetraene mine ble noen fryktelige halesnappere når de ikke fikk være i en ordentlig stim. (10 eller flere.) Det ordnet seg da jeg fikk flere neontetraer... De fikk vel andre ting å tenke på enn å spise halefinner?

Nå vet ikke jeg om ditt tilfelle er det samme, det kan jo være finneråtte som du spør. Kanskje noen med litt mer erfaring kan svare på det?...
Her er det vel to potensielle grunner til at halene ser slik ut; finnenapping, eller finneråte. Selvsagt er det mulig at begge deler er tilstede samtidig.

For meg ser det mest ut som det er napping på gang, du bør nok vurdere om du har noen mobbere i karet. Studer fiskene, sett deg litt unna karet, og studer dem. Ikke gi deg etter 5 min

Uansett om det er biting, eller bakterier, som eter opp finnene, bør fiskene få rikelig tilgang på rent vann, og ro og hvile. Rent vann er beste medisin mot det meste.

Du kan forresten lese mer om finneråte i sykdomsartikkelen. Ta også en titt på sopp-infeksjonsdelen, sår\ skader angripes ofte av sopp.

PS: Dobbeltposting, er ikke nødvendig, eller tillat for den del. Det er alltid noen som ser innlegget ditt uansett
Takk for svar =)
Hei!
Tuusen takk for svar! Jeg skal følge med på om det er napping.
Men nå har hun fått helt svarte øyne også. De 2 andre jeg har i akvariumet har ikke det. De har for det meste hvitt med en pupil, mens denne har bare to heelt svarte øyne. Er dette vanlig ?

Ja, hehe jeg skrev feil på den første jeg sendte inn, og bestemte meg for å skrive en ny, men så klarte jeg ikke å slette den gamle. Hehe =)
Hvordan sletter jeg et innlegg da?

Hilsen Caroline =)=) Håper dere kan hjelpe meg med det andre spørsmålet også..
Caroline Fossberg
Hvordan sletter jeg et innlegg da?

Du kan nok ikke slette det selv, men om du trykker på "rapporter innlegg", og skriver at du vil ha ett innlegg slettet (begrunn det gjerne), så ordner garantert en av oss moderatore opp i dette

Når det gjelder dette med øya på fisken, er dette noe man av og til ser på syk\ svekket fisk. Slett ikke alle får dette "tomme" blikket, men noen.
Vet ikke helt hva det er som gjør til dette, men det henger trolig sammen med utmattelse.
For å si det slik; jeg har sett en del fisk med slike øyne, få av disse har blitt gamle.
Hei!
Takk for svar! I dag så jeg at den andre hunnen beit på denne fisken.
Så kanskje det hadde noe med den nappingen å gjøre.
Ok, jeg skal huske på det med innlegg. =)
Heei
Synd at det har gått sånn med fiskene dine.. ( De to som døde, og den ene hunnen som har blitt et mobbeoffer). Vi får håpe det går bedre med de to nye guppyene du kjøpte i dag.

Klem Christine(Venninna di)
Mobbeoffer? Hvem er det som er blitt det ? :P

Ja veldig synd fe 2 døde
Veldig synd at mange av dine guppyer døde også!
"Slem sverddrage!" :P
Hei..
Åja, hehe.. Vops, tenkte at det hadde vært en til fisk som hadde blitt et mobbeofer :p

Det går veldig bra med fiskene nå.. Håper ikke flere blir nappet.. : p
Ser ihverfall ikke slik ut

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap