Slørhale i bolle, med problemer med å holde seg nede i vannet

Heisann!

Har en bolle, hvor det er en oransje slørhale og to svarte slørhaler. Det har vært et problem med flere fisker at de plutselig "sliter" med å holde seg nede, det ser ut som de blir dratt opp mot overflaten (luft i magen?). Dette har skjedd med flere fisker, men det har gått over av seg selv..nå ligger den ene svarte slørhalen helt oppe mot overflaten på ryggen, jeg kan dytte den ned så den svømmer litt, men den gir kjapt opp og blir dratt opp mot overflaten. Hva kan dette skyldes? Er det noe jeg gjør feil?

Takker for svar!
Det høres ut som du sliter med at fiskene får bakterieinfeksjoner i svømmeblæra. Dette er vanlig, der fiskene ikke lever under optimale forhold. En bolle, er langt fra ett optimalt forhold, så her er trolig grunnen meget lett å finne.

Det høres for meg ut som den fisken som nå har seriøse problemer med å regulere gassen i svømmeblæra, er i ferd med å takke for seg Selv ville jeg, om den er så sløv som den virker, avlivet denne fort og effektivt.
Jeg ville videre skaffet ett større akvarium til fiskene, og brukt bollen til det boller er egnet til; potetgull
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap