Hvitprikk - Varmekur og platy

Her kommer enda ett innleg om hvitprikk

Jeg kjøpte noen Scalarer i går. Når jeg kom hjem så jeg at de var slitte i finnene sine som mest sansynlig kom fra finnenapping i butikken. Så også antydning til noe som kan være hvitprikk. Prøver å følge nøye med nå for å se om jeg må i gang med behandling.

Sjekket sykdomsartiklen og så at varmekuren var anbefallt for fisk som tåler over 26 grader. Sjekket de jeg har og platy'ene var de eneste som det sto 26 som maks. Vil disse takle varmekuren ?

Utover platy har jeg da Scalare, Corydoras, Kardinaltetra, Kampfisk, Ancistrus og eplesnegle i det karet for øyeblikket.

Eventuellt får jeg gå i gang med eSHa Exit men håper at varmekuren holder.

Håper selvfølgelig at det ikke er hvitprikk, men greit å være klar med evnt. behandling.

Jeg har selv hatt meget høy temp med platy (ikke varmekur, men juwel varmekolbe med egen vilje). Disse taklet badetempen bra.

De jeg er mest skeptisk for i karet ditt, er faktisk coryene. Men det bør gå aldeles flott med alle.
Ser det står 28 grader i basen på C.Sterbai. Men det er jo selvfølgelig ingen garanti for at det går. Håper de takler det. Da satser jeg nok på varmekuren.

Men får vel bare vente å se om det bryter ut noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap