Kan også yngel få Dewormer bits?

Har endel Platy- og Scalareyngel, sistnevnte 1 mnd. gammel. Tenkte jeg skulle gi de en kur med Dewormer da jeg trolig har hatt tarmparasitter i hovedakvariet der også disse er født.
I den forbindelse lurer jeg på om jeg kan gi de av denne bitsen, eller om jeg burde kjøpe den som jeg blander i det fôret de får. No får de avskallet artemiaegg og skrapet frossen artemia.
Noen som har erfaring med dette?
Det som er spørsmålet, er vel mer om disse småtassene er i stand til å gumle i seg disse bitsene som er ferdig medisinert?
Det tviler jeg på, og ville derfor kjøpt ublandet medisin til dem, og blandet dette med fôret.
Tror det skulle gå jeg. Er ikke så ulikt tetra discus. Er litt "hardere" så om du knuser det og løser det opp i vann først så kanskje. Prøv med en liten dose.
Takk, da får jeg bestille litt ublandet. Ett lite sp.m. til: Skal alt fôret de får være tilsatt medisin eller? Er det annen dosering for yngel? mulig det står på pakken også?
Når man fòrer med medisinert fòr, skal dette være det eneste fòret de får daglig i det antall dager kuren tilsier. Ikke noe annet fòr, kun dette.

Jeg ville rett og slett knust bits'ene og gitt dem dette. Ikke noe annet.
Det er vel øyan man først blir blind på Trodde du hadde bitsen liggende. Skal du bestille vil jeg kjøpt i pulverform, med tanke på om de blir ordentlig syk, er jo problemet å få i de mat.
Tusen takk for svar alle.
Nei jeg har det ikke liggende. Skal bestille i kveld. Tror jeg bestiller begge deler, så jeg har det til senere også.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Larsson
Reklame for plussmedlemskap