Syke neon, døde sverddrager og kiklider

Trenger hjelp - i snart 3 uker har jeg mistet tilsammen 8 fisk, 6 neon, 1 sverddrager og en kakaduciclide. Begynte med kikliden som jeg fant død og tildels spist i akvarium. 3 dager senere var 3 neons borte, dukket i samme tilstand opp som først nevnet, samme med sverddrager. De neste tre neons hadde alle miste farge i bakere del og så manglet deler av halen og finnene før de døde. Neste neon har nå en større hvit flekk på den en side, normal farge. Hva er dette? Hva kan jeg gjøre?

Mvh Jørg
Hm.. hørtes ut som du har fått en sykdom i karet her. Skal bare minne om denne artikkelen, her kan du se på symptomene på de forskjellig sykdommene og behandlingen.

Den hvite flekken du beskriver, hvordan ser den ut? Hvit og lodden, eller bare en hvit flekk, eller? Hvor stort er karet, forresten?

Flekk
Takk for svaret. Flekken er hvit og ganske skarp begrenset, oval. Tenkte at det kunne være neon syke grunnet avfarging selv om sverddrager og kikliden døde. Men med den flekken passer det ikke riktig. Bekken er 129 l, har 2 L149, 3 Cacadukiklider, 1 sverddrager og 5 neons.
:( døde sverddrager :(
hei ej treng hjelp fordi ej he samme sykdom berre att de e 3 sverddragera som he død mn før dei døde blei dei kvit under magen liksom ! versosnill svar
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap