Keisertetraer som dør...

I januar kjøpte vi et lite akvarium på 54 liter. Sjekket vannverdier hos forhandleren før vi hadde oppi fisk i første omgang. Disse fiskene fikk dessverre prikkesykdom, og jeg fikk ikke startet behandling med en gang slik at det bare var fire sorte tetraer (skjørtetetraer?) som overlevde.

Lot disse fire fiskene være alene i akvariumet i to ukers tid, testet vannverdiene igjen (som var fine) og kjøpte nye fisker;

5 cherrybarber
2 nye sorte tetraer (skjørtetetraer?) slik at de ble 6
3 ancistrus
6 keisertetraer

Etter noen dager synes jeg den ene keisertetraen svømte littmerkelig, og den hadde også mistet litt farge. Det så ut som om den hadde blitt bitt i halefinnen. Jeg prøvde å følge litt med på den, men dagen etter var den død. Nå, 5 dager senere, er det to keisertetraer til som oppfører seg merkelig. De "ligger" stille i et hjørne, gjerne i vinkel, og den ene har mistet mye farge.

Nå er jeg redd disse to også kommer til å dø, men jeg forstår ikke hvorfor. Kan det være sykdom? Og i tilfelle hvilken?

Håper på svar=)

I ett såpass lite kar, har dere satt inn alt for mye fisk på alt for kort tid. Jeg har sterke mistanker om at vannet ikke er spesielt bra for fiskene, og dere bør derfor få testet det for ammoniakk og nitritt fort.
Bytt gjerne også ut en god del av vannet, gjerne 40% nå, og deretter 25% annen hverdag en tid.
Men få testet det vannet

Når det gjelder hva som evt feiler fiskene, er det alt for lite info her til å kunne konkludere med hva som plager fiskene, men noe er det helt klart
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap