Diskus med frynsete finner og skranten form

Egentlig trodde jeg paret mitt hadde gått i dekning bak en av røttene for å legge egg, alt tydet på det. I dag kom imdlertid hannen fram meg frynsete finner og en heller laber allmen tilstand. Det ser ut som et eller annet lag av huden er skrapt av på finnene. Jeg har ikke satt inn noen nye fisker på nesten 2 år, så det er ikke noen ny smitte som er dratt inn. Jeg har skrudd opp tempraturen ett hakk og tok det jeg hadde for hånden Prazipro, uten å vite om det er helt riktig. Skader forhåpentligvis ikke.
Jeg glemte å føye til at jeg naturlig nok skiftet masse vann med en gang. Det ser også ut til at det henger noen hvite bomullsaktige tråder utfra gjelleområdet.

Resten av gjengen er i godt slag og spiser som vanlig.
Høres ikke ut som den er helt pigg, nei.

Masser av friskt vann, kombinert med PP, er forhåpentligvis det som skal til for å berge den vesle rakkeren
Krysser i alle fall fingrene for den!
Ja ja da la den inn årene... litt trist da det var en flott hanne med spesielle farger. Hverken vannskifte eller PP hjalp det spor og noen annen med. rakk jeg ikke å få tak i. Ingen av de andre fiskene viser tegn til sykdom så jeg antar at det var stress som utløste et eller annet. Det blir bare spekulasjoner, den eneste grunnen til å skrive dette er vell egentlig bare for å fastslå at noen ganger dør det fisk uten at vi vet hvorfor sånn er et bare.
Trist, men som du selv er inne på; liv og død er ikke noe vi kan råde over ved hvert tilfelle ;(
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap