Behandling mot parasitter (flubenol) -Trenger utstyr å desinfiseres?

Jeg holder på med en flubenol-behandling. Trenger jeg å desinfisere utstyr som håver, slamsugere og slikt?
Alle parasitter er avhengi av å ha en vert å leve av\ på, og vil derfor dø før eller senere uten dette.

Jeg pleier å spyle utstyr med varmt vann, og la dette tørke skikkelig, dersom jeg føler at det er grunn for å ta slike skritt etter å ha brukt utstyret i ett kar.

En kan også benytte spesielle desinfiseringsvæsker, til dette. F.eks Virkon-s er meget effektiv på det aller meste. Har ikke fått testet denne selv ennå, men det kommer snart
Jeg har 10% hydrogenperoksyd stående. kanskje jeg kan bruke det?
10% var sterke saker, Aggi

Denne skulle fungere svært bra mot det meste. Fordelen er jo at denne fordamper uten å etterlate giftig møkk
Ja, det er jo ikke akkurat kjøpt inn som gurglevann
Hydrogenperoksyd er faktisk like effektiv som klor, og ikke like giftig... Det brukes (i form av 3 prosent) til å bleke pelsen på hvite dyr før en evt. utstilling. Jeg har aldri stilt ut dyr selv, men har vært aktiv kaninoppdretter i mange år. Bekjente brukte dette til å få bort gulfarge som danner seg under potene.
Jeg har brukt det mer til husholdning i stedet for klor.. Hvis man har hunder med løpetid, og lyse vegg til vegg-tepper, så er det effektivt å dryppe på evt. blodflekker. Blodet løftes opp fra teppet og blir til et hvitt skum som ligger på overflaten. -Håper ikke øksemordere leser dette ;P
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap