Sopp i sanden. Hva skal jeg gjøre?

Har fått noen hvite prikker på grusen i akvariet mitt. Har tydeligvis fått soppen fra noen røtter jeg fant i ei myr som ikke hadde blitt kokt godt nok. Er det noen som har råd om hva jeg skal gjøre.
Hvis dette er i sanden, så er det ikke sikkert at det er rota som har skylda...
Årsaken kan også være råtnende fór.
Slam fra fóret samler seg under rota, og mugner der siden det er dårlig sirkulasjon akkurat der. Jeg har opplevd dette selv. Jeg fikk det bort ved slamsuging.
Tror ikke det er det. fordi jeg har fjernet disse røttene og det er enda sopp der de dukker opp over alt i akvariet. Og de har et litt tykt skall uten på.
Kan du ta et bilde av soppen?
nei det går ikke kameraet mitt er ikke bra nok.
Nå trenger jeg virkelig hjelp!
Jeg har tatt ned akvariet og flyttet alle fiskene; 2 ancistrus og ei sebrasnegle, pluss en varmekolbe til et 50 liters akvarium. Dette akvariet har vært oppe og godt i et par uker. og nå finner jeg plutselig sopp der også. Det eneste som ble flyttet fra det store akvariet til det lille var jo fiskene sneglen og kolben. Hva skal jeg gjøre når jeg skal starte opp det store akvariet, når det er så lett å smitte på nytt? tror noen at uv-filter kan fungere?
Hvis det er hvite prikker overalt, så kan det være Sebrasnegla som legger egg
Hvor store er de da? hvor mange klarer hun å legge for dag? Jeg har bare en snegle da og prikkene dukker opp inne i ting hvor snegla ikke kan komme inn tror jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap