Syk Gurami - Film

Hei.
Laget en liten film av Guramien min.
Håper noen kan ta en titt å komme med forslag til hva som kan være i veien.
Filmer er på 2.3 mb. og ligger her:
Svært vanskelig å se noe annet enn en bitt-skade i finna på denne video-snutten.
Du greier ikke å ta denne opp i farge, med max oppløsning? Om fila blir stor og stygg spiller ingen rolle, har båndbredde så det rekker for å laste den ned.
Sett gjerne kamera på stativ, slik at bildet blir så stabilt som mulig.
Forsøk å zome inn på fisken\ skaden ett par ganger.
Merkelige greier med den skaden på guramien min.
Men nå ser den ut til å være frisk igjen. Har fortsatt en skade i halen, men det gror sammen og fisken ser ut til å oppføre seg helt normalt.
Har lest meg opp litt på fiskene mine i det siste, og lurer på om en av mine sjokolademaller
kan være synderen. Har to stykker på snart ti cm hver.

Har mistet tre små ancistruser også i det siste. Men det kan vel være tilfeldig. Kjøpte fire og etter tre dager var bare en igjen. Denne har klart seg i to uker nå.
Samtidig ser jeg endel sider skriver at sjokolademallene spiser alt som passer i munnen dems. Det kan vel også forklare hvorfor nesten alle sverdfiskyngelen forsvant så fort. Nå lurer jeg litt på hvor lenge mine kardinaltetraer klarer seg.
Syk gurami
Har en sølvgurami som har overlevd etter ferien mens de tre andre dævva. Den henger med halen ser slapp ut og har "innsunkne" øyne. Hva feiler den. Var grønt vannet da jeg kom hjem, trolig vedkomne som skulle sørge for å skru av lyset har sikkert glemt det. Kan den være algeforgiftet? Hva må jeg gjøre med den?
En fisk kan ikke bli forgiftet av vanlige alger. Dette er rett å slett mikro-planter.
Er det BGA derimot, er dette en bakterie som leker alge på heltid. Det er mange varianter av BGA, og enkelte er giftige (du har vel hørt om giftige alger i sjøen sommertid? Det er BGA).

At fisken henger med hale, og har innsunkne øyne høres ikke spesielt lovende ut... Den høres rett å slett totalt utmattet ut, kanskje på grunn av dårlige forhold mens du ferierte?
Sørg for optimale vannverdier, masse snadderfôr (ikke overdriv da) og rolige omstendigheter bør gi fisken kondisjonen tilbake
Har testet vannverdiene som var følgende:
Ph: 7,2
Nitrit: 0
Gh: 7
Kh: 4

Vannet var helt grønt da jeg kom hjem fra ferie etter 1,5 uke
Fikk testet pumpa og den fungerte som den skulle...

Hva annet kan være galt?
Kanskje den synes du spilte for høy musikk...? He he. Så nesten ut som den "rocka".
Anne Lene Olsen
Vannet var helt grønt da jeg kom hjem fra ferie etter 1,5 uke Fikk testet pumpa og den fungerte som den skulle... Hva annet kan være galt?

Jeg synes det høres ut som du har fått svevealger, men kjenner ikke om den kan være farlig for fisken.
Lykke til
Har du forsøkt å identifisere algene? Om det er BGA, kan dette være grunnen slik jeg sier tidligere.

Ellers er det vanskelig å si hvorfor fisken plutselig bærer preg av langvarig vannstell\ utmattelse, om ikke dette er tilfellet. Kan fremdeles ikke anbefale annet enn det jeg gjorde tidligere
Hva gjør jeg dersom jeg skulle ha BGA?
hvordan identifiserer jeg BGA og hva gjør jeg dersom det er det?
Her er en artikkel om bga med bilder og løsning
Lykke til
Inaktiv bruker
ser ut til at finnen er skadet eller at den er over foret!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap