Finneråte eller?

Hei.

Har merket at den ene Sommerfuglcikliden min har fått en merkelig skade på en av finnene. Problemet er at det er en av sidefinnene (de som beveger seg ti millioner ganger i minuttet). Hakke sjans til å se bra hva det er, men det ser ut som om den er litt "fillete". Noe mer gråaktig på kantene kanskje, men som sagt, vanskelig å se. Prøvde å ta bilde, men det gikk ikke.

Hun har ikke forandret oppførsel eller noe, men ser at den ikke er helt lik den andre.

Hva skal jeg gjøre? Vente å se, salt? Hjelp! Vil ta det hvis det er bare starten på noe, men det er ett sort kar (180l), og har ingen andre kar som hun kunne eventuelt bli behandlet i.

Dette er også noe som hun kan ha hatt når jeg fikk henne (månded siden), men det er så uttolig vanskelig å se noe..

På forhånd takk..

Henrik
Kan høres ut som finneråte. Du finner gode råd mot dette i sykdomsartikkelen

Forresten; hva fôrer du fiskene med, siden de er så turbo at de vifter 10.000.000 ganger i minuttet med finnene :p:p?
De var vært på faste hele gjengen i 3 dager, så nå har jeg nettopp vært oppe i et tjern og plukket levendefor. Alt fra artemia, øyenstikkerlarve, +masse jeg ikke vet navnet på. Så nå er det MANGE fornøyde fisker. Er SÅ ufattelig morro å se Kakaduehannen ta små øyenstikker larver! Er som å se kulefisk ta sneiler, bare en mye værre slosskamp! Åhh... Er så kult å se deres instingter slår inn!

Men det går i fossne svarte mygglarver og bittelitt tørrfor.

Jeg hadde funnet en larve (du vet sånn som bygger seg ett lite hus (sylinderhus), og tenkte på mine ancistruser, kanskje de skulle få en godbit også, for den er vel AAALT for stor for de små dvergciklidene mine. Men der tok jeg jammen feil. Hun lille sommerfuglhunnen (som denne posten dreier seg om forresten), klarte etter ett par minutter å heve i seg hele tingen, så nå er jeg litt urolig for at hun kanskje har fått i seg litt vel mye!

Men levendefòr gjør susen!

Henrik
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap