Oppblåst øye!!!

Inaktiv bruker
I dag da jeg slo på lyset i akvariet, så jeg at den ene mallen vår hadde fått et opplåst øye, eller vet ikke hva som hadde skjedd, men det var ihvertfall mye større. Vi vet ikke hvorfor det har blitt sånn, vi har hvitprikk i akvariet, så for ca en uke siden brukte vi varmebehandling i 3 dager, og i 4 dager nå etter å ha satt ned temperaturen igjen, har vi brukt Esha Exit etter bruksanvisning. Vet ikke om det kan være disse folrandringene som kan være årsaken, har dere noen idé om hva det opplåste øyet kan skyldes?
Pop-eye?
Jeg har ingen erfaring med dette, men så dette her på AF:
Kan komme av en rekke bakterier, og er gjerne et tegn på at vannkvaliteten ikke er bra. Forbedring av vannkvaliteten, gjerne med større vannbytter daglig, har oftest god effekt på dette.
Inaktiv bruker
ok takk, noen som vet noe mer om dette???? værsåsnill og svare, tror øyet kommer til å eksplodere snart eller noe, det har blitt verre :S
Dette ser klart ut som ett tilfelle av Pop-eye. Slikt kan se ganske ille ut.

Søk på pop-eye, så får du opp massevis av tråder og info om tilstanden.
Inaktiv bruker
Har lest gjennom trådene, men finner ikke noe informasjon om for eksempel pop-øye er dødelig. Er det det?
Benedicte Virtuoso
Har lest gjennom trådene, men finner ikke noe informasjon om for eksempel pop-øye er dødelig. Er det det?

Pop-eye er ett symptom på at ting ikke er slik de skal være. Det fremkommer i artikkelen om sykdommer.
Det er derfor ikke pop-eye i seg selv som er til fare for fiskene, men den underliggende årsaken til at tilstanden dukket opp.

Så nei, pop-eye er ikke dødelig. Men ja, årsaken til pop-eye, hva nå den er, kan være dødelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap