Gurami syke.

Hva er det med Guramier egentlig? Har lest flere innlegg her om Guramier som bare sykner og dør uten noen god forklaring. Nå har jeg selv mistet 5 stk på 14 dager. Det begynte med en Perlegurami, hann, som bare var død en morgen, 4 dager etter ankomst. Tenkte den måtte ha vært syk når jeg kjøpte den. Så har de dødd i tur og orden, tre dverggurami og perleguramidama, uten tegn til sykdom først, men kanskje noe sky. Har to blå dvergguramier som er noe hissige mot de andre guramiene, men kan det være hele årsaken evt? Har en dvergurami i sykekar pga sår etter blåbøllene. De er i grunn lite sympatiske, men de lever i beste velgående, dessverre nesten. Ingen av de andre fiskene viser noe tegn til sykdom eller misstrivsel. Finnes det en egen Guramisyke?
Så vidt jeg vet er de fleste guramier sensitive for dårlig vannkvalitet og stress. Så viss du har bøller i akvariet så kan det nok være årsaken. Mistet 2 guramier pga mobbing/stress selv. De tåler det ikke noe særlig har jeg inntrykk av. Det er bedre å kvitte seg med mobberen enn offrene
Re:
De er jo også labyrintfisk, så dekkglass og strøm i oveflaten er nødvendig. Men det visste du vel. :P
Kesol
De er jo også labyrintfisk, så dekkglass og strøm i oveflaten er nødvendig. Men det visste du vel. :P

Dette er feil. Strøm i overflaten er ikke nødvendig for labyrintfisk. Tvert om.

Er litt smålei av å måtte slette de småtullete innleggene dine stadig vekk.

Prøv å spre aktiviteten din utover andre forum også. Det finnes flere andre flotte og spennende forum

Re:
Tenkte mest for at det ikke skulle danne seg en ekkel hinne. Om du har en annen løsning for å unngå det, tar jeg gjerne i mot den. Frem til da må kampfisken min svømme i motstrøm.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap