Hva skjer med mallen min?

Inaktiv bruker
L-200-mallen min har blitt litt rar når det gjelder utseendet, den har falmet i fargene oppe ved hodet, som dere sikkert kan se på bildene, og har blitt litt blåaktig... Ryggfinnen har også blitt påført et lite hul. Noen som vet om den har en sykdom, og isåfall, hvilken sykdom kan det være? Vi har lest litt om forskjellige sydommer, og lurer på om det kan være Chilodonella. Vet dere om det kan stemme? Værsåsnill svar, er ganske frustrert, dette har vart en stund nå, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :S takk
Jeg er ikke i stand til å kunne diagnostisere denne ut fra bildene, til det er de for uskarpe (mange sykdommer krever proffe bilder for å kunne diagnostiseres)

Ut i fra beskrivelsen passer Chilodonella best. Det kan være verdt ett forsøk med medisinerin.
Inaktiv bruker
takk for svaret, får prøve med medisinering da
Inaktiv bruker
Skal jeg ta ut det svarte filteret som er i filterkassen? tror det står i bruksanvisningen i Esha Exit at man burde ta det ut.
Om det sorte filteret er ett kullfilter, må dette fjernes. Om det kun er en vanlig svamp, med uvanlig farge, er det bare å la dette stå.
Inaktiv bruker
Tror det er kullfilter ja, har lest at det er bra å ha når man medisinerer, er det feil eller ?
Kullfilter er greit etter medisiniering, fordi det fjerner restene av medisinen fra vannet. Under medisinering, derimot, må du ikke bruke kullfilter. Som sagt, det fjerner medisinene fra vannet...
Som Dyrehagen sier, under behanling må du ikke finne på å filtere med kull. Da kan du like gjerne stille deg ved vasken å helle ut medisinen

Etter endt behandling, filtreres vannet med kull i 48-72 timer, så kastes kullfilteret. Kullfilter trengs ikke til annet enn dette, for de aller fleste.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap