Malle med hvit avføring.

Jeg så nå hvit avføring(ikke tynn) i karet mitt med Panaque sp. LDA01.
Dette har jeg aldri lagt merke til før.

Vannverdier og fòr skal være bra.
Jeg gav flere erter i går, men...?

Noen som har noen innspill om hva dette kan være?

Hva forer du med?
Er avføringen hvit eller grå/hvit?
Jeg fòrer med squash, agurk, potet, erter, JBL PlecoChips, Wardley rekepellets. I tillegg spiser de mye trevirke.
En sjelden gang gir jeg dem animalsk fòr(frosne svarte mygglarver, artemia og oksehjerteblanding).

Fargen på avføringen ser hvit ut(med normalfarge enkelte steder) for meg. Kun en hunn som har dette, mener jeg. Dette slutter jeg utfra veldig lite avføring som er hvit, og stedet denne ligger.

JBL PlecoChips gir grå/hvit avføring på mallene da denne inneholder 10% fiber. Prøv å gi dem dette fóret i noen dager fremover ssåå ser du om all avføring blir grå/hvit. Deretter gir du dem kun rekepellets noen dager og ser om avføringen blir mørkere.

Jeg gjør dette med mine L205 for å sjekke om avføringen er ok på de siden jeg ikke har gitt de noe mot innvollsorm selv om de er VF.
Da tror jeg du har funnet svaret!

Jeg var bortreist i helga, men fòret dem godt da jeg kom igjen i går; blant annet med flere 10 %ere. Faktisk så jeg en hunn som hev seg over en slik rett etter jeg hev dem nedi. Sannsynligvis ivrig etter å ha levd på røtter hele helga

Forslaget ditt skal prøves neste uke. Nå er det ut på tur igjen, så da blir det røtter på dem en hel uke.

Jeg har heller ikke kjørt kur mot innvollsorm på mine, men har faktisk vurdert det selv om de virker 100 %.

Tusen takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap