Skadet øye

Hei.
Passer ifskene til kjæresten min, og så i dag at den ene scalaren har skadet det ene øye, ser knapt øye, bare mye hvit utenpå og så ser det ut som noen har bitt av en bit Er dette et resultat av slossing eller er det en sykdom? Blir den frisk?
Mest trolig skyldes dette en skade. Hvorvidt dette retter seg, er ikke godt å si, men siden du ser visuell skade (bitemerke) på øyet, er jeg ikke alt for optimistisk.
I værste fall, mister fisken øyet, men det er egentlig ikke noe fisk bryr seg alt for mye om

Gi den godt stell, og bytt gjerne ut 25-30% av vannet daglig, så økes sjangsen for at dette reparerer seg selv
Hjelp..
I dag var en annen av fiskene død, og den manglet et øye, er det tilfeldig eller kan det vere en sykdom?

Hvilken andre fisker er det i akvariet?
Fisk dør ikke av å miste synet på ett øye. Det som er mer sannsynlig, er at fisken har vandret av andre årsaker, og så har noen falt for fristelsen for å gnage litt på stakkaren. Den enes død - den andres brød.
Sånn er fiskeverden.

Men som MC spør; hvilke andre fisk er i karet?
Oj.. er masse forskjellig, kan ikkje navn på alle siden dei ikkje er mine, men er vertfall scalare, guppy, elefantfisk, black ghost, tetra, kampfisk og noken maller. Et par artar til eg ikkje kan navnet på.
heisann..
det er mitt akvarie som Hanne snakka om..
sjå innpå det akvariet eg har lagra på profilen min, der er det ei liste over navna til fiskane mine..
DraXxuS
heisann.. det er mitt akvarie som Hanne snakka om.. sjå innpå det akvariet eg har lagra på profilen min, der er det ei liste over navna til fiskane mine..

Det var en salig blanding av arter her, som slett ikke alle passer sammen.
Du har liksom hentet fisk fra de mest ulike vannforholdene du kunne finne

Hvem som er synderen er ikke godt å si, det vil uansett bare bli gjetting.

Hvordan går det med pasienten?
synderen er nok ein viss akvarie butikk fyr...
den eine Scalaren har vandret men dei andre er i storform ser det ut til..
er kommen heim igjen, så skal prøve med ein 25% bytte med vant nokon daga å sjå korleis utviklinga blir..
Nitrit/Nitrat og PH verdi er bra, så får berre jobbe med dei å håpe på det beste... skal uansett lese om kvar ein fisk eg har for å unngå ei samling som dette igjen...
Tilfeldig bekjentskap
© Ragnar Torgersen
Reklame for plussmedlemskap