Blir ikke kvitt childonella!

har fått bekreftet childonella i tanken min, medisinert med sera bactopur og sera mykopor 8 dager i strekk etter råd fra dyrebutikken, byttet vann som normalt. Blitt kvitt det fra molly som hadde skimmer i skinnet men min røde korall platy mister bare mer av finnen bak, en hvit tynn stripe beveger seg sakte lenger inn og mer detter av. Den er noe treg men spiser og levd med dette i over 14 dager. Noe temperatur økning for å bedre effekt. Noen andre råd???
Hvis de mister finner, er det ikke finneråte da? :-S
Prøvd malakittgrønt da?
sykdomsartikkel

Der kan du se om det faktisk er rett sykdom du har. Behandlingsforslag står også oppført der
Vel, hadde behandlingen vært mer spesialisert for sykdommen, ville dette vært kurert for lengst.
Må desverre fortelle deg at medisinene du har fått anbefalt ikke har den store effekten på denne parasitten.
S. Bactopur, er som navnet viser til, mot bakterier. Du har en parasittart på fiskene.
S. Mycopur, er mot sopp. Du har fremdeles parasitter...

Begge medisinene har svak effekt, om noen i det hele tatt på parasitter, og dette er etter min mening en bortkastet behandling.

Jeg ville omgående tatt ett vannbytte på 50%, og satt i gang kullfiltrering for å fjerne medisinrester.
Etter 2 døgn med kullfiltrering, ville jeg medisinert slik det fremkommer i sykdomsartikkelen.
Husk at eSHa med ekstremt få unntak, kun er å få kjøpt hos nettbutikkene tropefisk og aquamanias
Finneråte?? oh my lord, hva gjør jeg da? er det enda en type medisin?
hvs er malakittgrønt?
hmm, får ta dette opp med dyrebutikken, gidder jo ikke å sitte å medidsinere mot feil ting, det er jo bortkastet! har jo tross alt betalt nesten 500 kr for noe som ikke funker da, det er jo unødvendig.. takk for all info..
Det trenger ikke å være finneråte. Var det finneråte, skulle bactopur ta seg av denne.
Om du leser om den parasitten du mener det er, står det noe slikt som at denne løser opp huden etterhvert. Det er fakta, og kan mistolkes som finneråte (husker ikke eksakt hvilken ordlyd jeg benyttet i artikkelen).
Det er derfor jeg anbefaler bruken av eSHa Exit, gjerne i kombinasjon med eSHa 2000. Du tar da begge deler, om det skulle være litt av hver sort.

Malakittgrønt: virkestoff i en rekke medisiner til fisk. Fås kjøpt i "ren" vare, og brukes av enkelte.
Virkestoffet har større effekt sammen med en del andre kjemiske kombinasjoner, og derfor har oftest fiskemedisiner en noe bedre effekt enn ren MG.

Du må nesten selv vurdere ha du skal gjøre her, men jeg kan nesten ikke unngå å nevne at 500 spenn for litt medisin, som atpåtil er uegnet, var patetisk mye penger....
Jeg er helt enig med deg Frank. Har nå kontaktet dyrebutikk på nytt og venter på å bli oppringt av deres sykdoms ekspert, skal i mellomtiden få bestilt, det du annbefaler og prøve dette.. ALT FOR FISKEN!!
Jeg tror faktisk de har eSHa-medisiner hos Dahls Dyrerike i Moss. Jeg synes å huske det fra da jeg var der (jeg skal ikke garantere det, ettersom hukommelsen min stort sett er et digert sort hull).
he he, sorte hull har vi alle.. Har nå fått ny medisin og et løfte om at "denne gangen" skal det funke.. Gjør det ikke det så erstatter de medisin og død fisk.. Moss ja, litt langt å dra for medisin når jeg bor i oslo eller hur? he he, men tanken var god så takk for rådet..
Bra at du har fått ny medisin Tør jeg spørre hvilken ?
fikk nå bactopur direct (tar innvendige samt utvendige bakterier og parsitter). Skal kjøre dette i 3 dager, bytte halve tanken, kjøre på med kull og vitaminer og håper da på at det skal gå bra etter det.. Kjøpte med vanntester for å sjekke at nitrit ikke stiger drastisk når jeg begynner med kull ettersom baktopur vil drepe alt i pumpen min.. økt temperatur noe mer og tilsatt mere salt da dette vil hjelpe fisken med å ikke annstrange seg så fælt med å trekke til seg salt og kanskje bli fortere frisk.. Høres dette noe mere riktig ut?
Svarte i den nye tråden din, gidder ikke å gjenta meg selv mer enn slik:

Nei, bactopur direct er en ennå mindre egnet behandling enn de foregående

Skriver dette her, kun for å forhindre at andre blir lurt ut på samme livsfarlige islag....
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap