PraziPro...

bestilte Flytende Prazipro fra Rocky M diskus(usa) og fikk pulver formen. Dem sier det er det samme, noen som har erfaring med pulver formen av Prazipro?
Har brukt den flytende varianten med stort hell 2 ganger.

Hvordan er bruksanvisningen på den?

Det som er viktig er at Praziquantelmengden kommer opp i 5 mg/liter. Hvos doseringen blir lavere så vil kuren ikke fungere. Videre så er det viktig at en kur kjøres over 15 dager slik at også generasjonene blir tatt knekken på hvis det er eggleggende gjellemark.

Den beste kuren mot gjellemark er Praziquantel i pulverform.
hei på deg Geir, godt med hjelp.
Bruksanvisningen på den er:

Add 1/4 teasponn per 50 gallons for gill flukes. Place in jar with 1 litre warm water for 5 min. , shake vigorously, pour into the tank. Pure Prazi is slow dissolvingso it will not all dissolve at once. Dose twice seven days apart. Replace any removed by water changes. This bath is tatally safe.

Så hva mener du Geir, eller gjerne innspill fra andre.

Ingen som har prøvd pulver formen av PraziPro??

Geir er ikke praziquantel det samme som PraziPro?? Bortsett fra at prazipro er flytende?? Kan det være prazquantel jeg har fått?? Aldri hørt om pulver form av prazipro...?
Prazi pro i pulverform er vel rett å slett det su selv her har sitert som pure prazi. Altså rein prazi, i stedet for den guffa prazien ellers er dytta sammen med i prazi pro.

Det er mao samme produktet (i alle fall den biten vi er ute etter) som Hikari sin flytende pp, men med litt mer jobbing.

Har selv brukt pure prasi, med god effekt. Trenger noe tid for å løse seg i vannet, men hvem har det vel travelt i disse dager (??)

Tror forresten at grunnen til at denne har kommet i pulverform den senere tiden, er at det koster å sende flytende. Ser at RMD har satt minsteordre på 4 flasker til fullpris for sending utenfor statene. Da blir det såpass dyrt for de fleste, at pulverformen er det som er mest enget (48$ blir over grensa på 200.- for kostnadsfri import).

Det finnes andre alternativer til RMD, om en googler litt Finnes alternativer som er en god del billigere også

Praziquantel er virkesstoffet i PraziPro.

Jeg har bedre tro på Praziquantel i pulverform enn jeg har på PraziPro. Følg kuren som beeskrevet på Rocky. Skikkelig irriterende når de sier 1/4 teskje. Hva pokker er 1/4 teskje når man står der med teskjeen i handa og lurer på om man nå har tatt 1/4 eller er det 1/5.

Bare vær sikker på at du ikke kommer under 1/4. Med Praziquantel er det viktig at doseringen ikke er under 5 mg/liter. Eller er dette stoffet rimelig safe å kjøre inn i karret. Da er det faktisk værre med PraziPro.

Har aldri høørt noen som har fått problemer med pulverformen av Praziquantel så her er det bare å la det stå til.

Takker for innspill Frank. Joa dem sier flytende form blir veldig kostbart å sende nå, må i lekk sikker boks, så derfor sende de pulver.
Jeg har bestandig brukt dobbel dose av hva PraziProen sier, bør jeg gjøre det med dette produktet også. Heldigvis ingen parasiter nå, men godt å ha i bakhånd.
Hvilken produkter er billigere og evt. bedre en Prazi. Frank??
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap