Stygt sår
Postet 10.07.07 kl 09:35
Salt
Da jeg hadde en kampfisk med infeksjon i øyet, pga. et sår, så fikk jeg tips om å ha salt i vannet, ca 1 teskje per 10 liter vann. Dette skal hjelpe mot bakterier så det ikke blir verre. Fisken min ble frisk 5 dager senere!
Postet 11.07.07 kl 11:22
Sår
Jeg har god erfaring med både vannbytting og salt. Hvis du har andre skapninger i karet som ikke tåler salt (snegler, corydoras...) så kan du gi "pasienten" et saltbad utenfor karet en gang om dagen. Hvis dette ikke fører til mye stress ved fanging av pasienten.
Postet 11.07.07 kl 11:37
Salt er nok ikke aktuelt siden jeg både har snegler, corydoras og ancistrus i samme akvarium.
Har vurdet å få fanget han og gi han en midlertidig feriebolig til han kommer seg. Men foreløpig har jeg latt han få være i fred. Bytter endel vann så får håpe det holder. Det i hvertfall ikke blitt noe værre de siste dagene.
Men ved første tegn til at han blir dårligere så skal han ut. Kan kanskje prøve saltbadet da.
Har vurdet å få fanget han og gi han en midlertidig feriebolig til han kommer seg. Men foreløpig har jeg latt han få være i fred. Bytter endel vann så får håpe det holder. Det i hvertfall ikke blitt noe værre de siste dagene.
Men ved første tegn til at han blir dårligere så skal han ut. Kan kanskje prøve saltbadet da.
Postet 11.07.07 kl 12:08
Postet 11.07.07 kl 12:48
Postet 11.07.07 kl 13:47
Postet 11.07.07 kl 14:08